Vražedné emoce Randalla Silvise vás zcela pohltí

Thriller VRAŽEDNÉ EMOCE dostál svému názvu a kniha skutečně obsahuje nejen vraždy, ale i porci emotivních momentů, které vás hned na začátku příběhu srazí k zemi. Dokonalá rodina, dokonalý dům, dokonalý život. Pět ran ocelovým ostřím do jemné tkáně noci a vše se změnilo.

Název: Vražedné emoce

Autor: Randall Silvis

Nakladatelství: Omega

Počet stran: 496

Rok vydání: 2019

Thomas Huston je populární spisovatel a oblíbený profesor v Pensylvánii. Jeho bytí je jak reklama na spokojený život –  krásná, velká, milující rodina, skvělá práce, starosti žádné. Jeho noční můra má totiž teprve přijít a udeří na něj v tom nejvíc zraňujícím místě – v jeho rodině. Manželka i jeho tři děti jsou zavražděni a jediní svědci ukážou prstem na Hustona. Vyšetřování dostane na starost seržant Ryan DeMarco, který ještě před nedávnem považoval Hustona za svého nového přítele. Pouští se po jeho stopách, pátrá v řadách jeho blízkých, známých i spolupracovníků a jedním z vodítek mu je spisovatelův deník obsahující poznámky k jeho nové knize. Doufá, že vraždy objasní a Thomas Huston nebude ten, kdo za nimi stojí. Kde se skrývá pravda a kdo měl vražedný nástroj v ruce?

Tato kniha je obsahově dost velká nálož (496 stran), ale to co se ukrývá vevnitř je už poněkud menší porce, které se ale na druhou stranu nedá upřít čtivost.

Začátek knihy se okamžitě rozjede plnou parou vpřed, kdy jsou vám naservírovány vraždy a bezprostřední okamžiky po té. Budete sledovat dvě cesty. Cestu DeMarca – policejního vyšetřovatele a cestu Hustona – což jsou spíše jakési psychologické náhledy do jeho mysli, které jsou na začátku knihy zajímavé, ale uprostřed příběhu už únavné. I když celou dobu sledujete docela záživný děj, vlastně zjistíte, že polovina knihy uběhne a nic zvláštního se až tak nestalo. V polovině knihy se už ale příběh rozjíždí dle všech specifikací pravého thrilleru či detektivky a na konci autor už vše rozbalí naplno a ten doslova zhltnete.

„Soustřeď se! Řekl si teď. Pevně zavřel oči, pak jedním rychlým škubnutím zatřásl hlavou jako opilec snažící se zůstat vzhůru. Thomas Huston je mrtvý, řekl si. Učitel je mrtvý. Spisovatel je mrtvý. Slova, hudba a příběhy jsou všechny mrtvé. Teď zůstává jen moc. Moc mrtvého…“

Ostatně sám autor Randall Silvis přiznává, že se jedná o psychologickou detektivku a toho se rozhodně v první půlce knihy držel. Vstoupíte Hustonovi do hlavy a budete se procházet uvnitř jeho mozku. Naštěstí ale převládá linka vyšetřování s DeMarcem nad psychologickou vsuvkou podezřelého a právě toto vyšetřování dává celé knize skvělé napětí, vzrušení a nezadá si s kvalitními detektivkami. Každá kapitola má členění maximálně na čtyři stránky, tím pádem vám příběh doslova letí pod rukama.

Spisovatel také dává dostatek prostoru hlavním protagonistům příběhu. Podrobně rozpracovává osobní život jak DeMarca – policisty, kterému se kromě svého obsedantního vzorce chování (neustálé mytí rukou) rozpadl rodinný život, tak i podezřelého Hustona, který je okolnostmi postaven před osobní Sophiinu volbu.

Suma sumárum kniha nebyla špatná, a pokud by se první půlka smrskla na menší část, neměla bych vlastně knize až tak co vytknout. Autorovi se rozhodně podařilo napsat čtivou detektivku – psychologickou!

Hodnocení: 80 %

Knihu Vražedné emoce koupíte na Dobrovský.cz