Ve jménu zítřka – Vynikající sci-fi survival thriller

Kladete si někdy otázku, zda byste dokázali přežít sami v divočině, kdybyste neměli nic, než věci, které máte oblečené na sobě a kolem by se pohybovali predátoři připraveni vás okamžitě zabít? Zvládli byste to? A co když to je směr, kam vedeme naši planetu tím, jak se k ní chováme? Autor nového thrilleru  Ve jménu zítřka – Thomas Blanc si tuto otázku položil a vytvořil strhující příběh s naprosto geniální zápletkou.

Název: Ve jménu zítřka

Autor: Thomas Blanc

Nakladatelství: Kniha.je

Počet stran: 240

Alan je hlavním hrdinou tohoto brilantně napsaného a do puntíku promyšleného sci-fi survival románu, který vás uchvátí od první stránky. Je to mladý muž, který právě odlétá na dovolenou do Itálie. Už při cestě na letiště má podivné tušení, že něco není v pořádku. A má pravdu. Plánovaný let do Říma je přerušen a Alan s manželkou se ocitají na letišti ve Florencii. Netrvá dlouho a objeví se obrovské neznámé stroje, které začnou vraždit každého člověka, který jim přijde do cesty. Alanovi se podaří schovat a přežít.

Co má dělat mladý člověk plný života, který právě přišel o všechno? Alan popadl svůj kufr a vyrazil se schovat do lesa, aby si promyslel, co dál. Věděl, že se musí dostat zpátky domů a zjistit, jak je na tom jeho rodina. Tím začíná neuvěřitelné dobrodružství, kdy mladý muž putuje drsnou krajinou a dělá všechno proto, aby přežil. Hloubí si zákopy, ošetřuje rány, hledá vodu i potravu, loví zvěř. A to všechno jen se švýcarákem od tchyně, který ubránil v Praze na letišti a zázrakem mu zůstal v kapse.

Tento boj o přežití budete sledovat se zadrženým dechem a budete mít velký problém knihu odložit. I když jsem tento typ literatury četla poprvé, byla jsem naprosto uchvácena. Autor členil text na kapitoly, které vždy zakončil v tom nejnapínavějším okamžiku, takže nebylo zbytí, musela jsem číst dál.

Kapitoly navíc v první části střídá. Chvíli sledujeme Alana jako drsného a cestou ošlehaného muže, který už se blíží k českým hranicím. A chvíli se vracíme k Alanovi, který odlétá do Itálie a posléze se ocitá sám na okraji „divočiny“, ve kterou se pro něj promění až dosud zcela obyčejný les.

Autor nejen že výborně píše, má obrovskou slovní zásobu a velmi vytříbený styl. On také dodal do románu naprosto geniální myšlenku, která je v současné době více než aktuální. Staráme se o svoji planetu dobře? To je jasné, že NE! Místo, abychom se snažili ji zachovat co nejdéle zdravou a v pořádku, ničíme ji den po dni, minutu po minutě, všichni. Všichni jezdíme autem, používáme plastové sáčky a tašky, používáme chemická čistidla, atd. To vše naší planetě vadí. Jak dlouho to ještě vydrží? Co myslíte?

Toto je hlavní myšlenka tohoto vynikajícího románu, který jistě osloví mnohem více lidí, než jen milovníky sci-fi a thrillerů. Troufám si napsat, že by si ji mělo přečíst co nejvíce lidí už jen proto, abychom se zamysleli nad svým chováním.

Nejen pro tuto myšlenku, ale i pro skvěle vylíčený boj o přežití věřím, že kniha Ve jménu zítřka má šanci získat ocenění Magnezia Litera a upřímně doufám, že na ni bude nominována!

Hodnocení: 100% – TOP

Thriller Ve jménu zítřka zakoupíte na stránkách nakladatelství Kniha.je.