V mysli vraha se Zoe Bentleyovou

Nová řada psychologických trhillerů začala opravdu velmi dobře. Kniha V mysli vraha, jejíž hlavní hrdinkou je forenzní psycholožka Zoe Bentleyová, je čtivá, strhující, napínavá a nenechá vás vydechnout. Z některých scén vás mrazí v zádech, protože… ale to nebudu prozrazovat. Přečtěte si ji sami! Stojí za to. 🙂

Název: V mysli vraha

Autor: Mike Omer

Nakladatelství: Cosmopolis

Počet stran: 344

V Chicagu byly nalezeny tři mrtvé ženy. Všechny byly nabalzamované očividně amatérem a naaranžovány jako panenky do různých pozic. Stopy po sobě pachatel dokonale zahladil. Policie dokáže jen odhadnout, že pachatel je silně psychicky narušený. Jeho činům očividně předcházelo něco velmi krutého. Ale co?

Na místo je vyslán agent FBI Tatum Gray, aby pomohl pachatele dopadnout. Ovšem pouze v roli poradce. S tím má však akční Gray celkem problémy. Nehodlá čekat, až se „zabržděná“ policie rozhoupe. Mohla by zemřít další oběť. Má celkem pifku i na jejich psychologického profilovače. Spíše, než aby pomáhal, vede vyšetřování chybným směrem. Vyžádá si proto na místo svou kolegyni – výbornou forenzní psycholožku Zoe Bentleyovou.

Zoe je případ sám o sobě. Není to sice taková průšvihářka, jako moje oblíbená Erika Fosterová Roberta Bryndzy, ale má za sebou hodně složité dětství. Už jako dívka na prahu dospělosti totiž svými úvahami vypátrala vraha, který brutálně vraždil a zneužíval dívky v místě jejího bydliště. Tehdy jí však nikdo nevěřil. Vrah unikl a Zoe dostává pravidelně děsivé vzkazy v obálkách.

Zoe se nového případu ujme s chutí a elánem. Je rozhodnutá zbavit se špatného profilovače a navést policii na správnou stopu. Musí se proto ponořit do mysli vraha. Když už se zdá, že tomu přijde na kloub, objeví na se místech vraždy obálky!

Je možné, že se minulost opakuje?

Může činy provádět tentýž vrah?

A nehrozí nebezpečí i samotné Zoe?

Tento thriller napsán skutečně velmi čtivě a svižně. Mám psychologické thrillery velice ráda, ale někdy se stane, že jsou až příliš zdlouhavé a utahané. To se tady rozhodně nestalo. Příběh mě chytil od samého začátku, byl naprosto strhující, a i když jsem vraha nakonec odhadla dříve, než ho autor prozradil, je to za mě jeden z nejlepších thrillerů, co jsem za poslední rok, možná i dva, četla.

Zpočátku jsem se trochu obávala, jak se bude příběh vyvíjet. Aranžováním obětí jako panenek mi totiž děj silně připomínal thriller Polámané panenky, který jsem četla před dvěma měsíci. Polámané panenky mi však vůbec nesedly. Byly podle mě až příliš neuvěřitelné a některé zázračné schopnosti detektiva byly až přitažené za vlasy. To se tady rozhodně nestalo. Zoe i Tatum jsou dokonale lidští, mají své chyby a city a tvoří skvěle se doplňující pár. Na další díly této série se těším už jen proto, že budu sledovat, jak se to s nimi dvěma bude dál vyvíjet. 🙂

Knihu V mysli vraha můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Cosmopolis, kterému děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.