Recenze: Terezie Theimerová – Světlonoška

Ať už máte rádi motivační literaturu, nebo dáváte přednost románům, Světlonoška je kniha, která vás uchvátí od první stránky. Až dosud jsem nic podobného nečetla. Román, který je plný terapeutických dialogů, moudrých myšlenek a praktických rad do života. Světlonoška vám otevře oči a ukáže vám zcela nový pohled na svět. Zjistíte, jak lépe reagovat v různých kritických situacích, nebo jak snadno zvládat stres a úzkost. A dozvíte se to zcela nenásilnou formou – pomocí zkušeností postav z příběhu.

Název: Světlonoška

Autor: Tereza Theimerová

Nakladatelství: Cat In The Box

Počet stran: 224

Co o sobě říká autorka:

Zajímá mě lidská duše a to, jak můžeme ovlivnit své životy. Do toho mého patří příroda, rodina, přátelé, jóga, budhismus, psychologie, filozofie, kultura, cestování, dobré jídlo a mnoho dalšího 😊 😉. Knihu jsem chtěla napsat řadu let. Ale znáte to, stále na to chyběl čas a klid. A pak, jednou ve vlaku, přišla nová inspirace. A já vzala do ruky mobilní telefon a začala psát. Tato kniha je proto unikátní mimo jiné v tom, že jsem ji celou napsala na svém iPhonu. Psaní v telefonu mi dalo svobodu – mohla jsem tvořit kdykoliv a kdekoliv a každý nápad si hned poznamenat.

Kniha tak vznikala na různých místech i v různých zemích – doma v kuchyni, na louce, v  parku, na horách, v hotelu, u moře, ve vlaku, v Čechách, na Moravě, na Slovensku, v Alpách, na Mauriciu,… Se Světlonoškou jsem strávila dva roky a bylo mi s ní hezky. Věřím, že její čtení vám bude působit stejnou radost, jako mně její psaní 😊.

Jak jsem napsala již v úvodu článku, podobnou knihu jsem nikdy nečetla. Je psána především jako román. Příběh o ženě – Ditě, která je terapeutka a psycholožka. Sledujeme její práci i soukromý život a propadáme se do něj stále hlouběji. Světlonoška je napsána s takovou lehkostí, až se to zdá neuvěřitelné. Začtete se okamžitě. A bude hodně těžké knihu odložit. Já jsem to nedokázala. Četla jsem pořád a pořád, dokud jsem ji nedočetla. A při tom jsem si přála, aby mi vydržela co nejdéle!

Hlavní hrdinka Dita má manžela, se kterým to již po letech neklape, milence, který jí vyhovuje, ale nedokáže si ho představit jako budoucího partnera pro život, syna Honzu, který je chytrý, pohledný a čerstvě zamilovaný – do Francouzky. Dita žije svůj život velmi poklidně a harmonicky. I když to nemá zcela jednoduché, výjimečná je v tom, jak dokáže ke všemu přistupovat s klidem. Aby dosáhla rovnováhy, medituje, cvičí a hodně se věnuje nejen svým blízkým, ale i sama sobě. Dobře ví, že sebeláska není sobectví, ani narcismus.

Autorka provádí čtenáře Ditiným životem s obrovskou empatií a lehkostí. Dokázala jsem uvěřit naprosto všemu. Problémy, které prožívá Dita i její klienti jsou zcela běžné, jaké se objevují se spoustě rodin. A díky dialogům se svými klienty i přáteli Dita radí nejen jim, ale i nám – čtenářům.

Až dosud jsem si vždy podtrhávala maximálně v odborných publikacích a tužkou. Nyní jsem zakládala strany a podtrhávala celé věty zvýrazňovačem. Věty, které se mnou rezonovaly, líbily se mi a ráda bych si z nich vzala poučení.

Světlonoška je kniha, která vám zpříjemní klidné večery i cestu vlakem, ale také vám otevře oči a ukáže nový způsob, jak jednat, jak reagovat v různých situacích a třeba vám i ukáže směr, kterým byste se mohli vydat za svým lepším životem.

Hodnocení: 100% TOP

Knihu Světlonoška můžete zakoupit ZDE.