Recenze: Smrtící tajnosti – Další strhující případ Eriky Fosterové

Když se řekne ve čtenářské komunitě Robert Bryndza, většina z nás si vybaví sympatického autora, který píše brilantní kriminální příběhy z Londýna, díky svému manželovi má velmi blízko ke Slovensku a tím pádem i k nám – Čechům, a navíc – dal nám čtenářům další oblíbenou neohroženou hrdinku – Eriku Fosterovou. Smrtící tajnosti odhalují již její šestý případ a rozhodně stojí za přečtení.

Název: Smrtící tajnosti

Autor: Robert Bryndza

Najkladatelství: Cosmopolis

Počet stran: 384

Vánoční čas vyvolává ve většině lidí poklidnou atmosféru a mír. Jsou ale i tací, kteří ho využijí k páchání zločinů. Ani v novince Roberta Bryndzy Smrtící tajnosti tomu není jinak. O Vánocích je zavražděna mladá krásná dívka, která se živí jako burleskní tanečnice. A to přímo před svým domem. Její matka, která v domě spala, nic neví. Byla opilá a neslyšela vraha, ani případné volání o pomoc. Eriku Fosterovou čeká náročné vyšetřování. Ukáže se totiž, že kráska byla mezi muži velmi oblíbená, zároveň však měla spoustu nepřátel, kteří mohli mít motiv.

Erika se pustí do případu s náruživostí sobě vlastní. Vyšetřování obětuje opět všechno. Volný čas, možnost být s přáteli, a dokonce přehlíží i jakési nenápadné volání o pomoc svých blízkých. Konkrétně svého tchána. Co se děje si uvědomí až ve chvíli, kdy zjistí, že si polámal nohu a leží v nemocnici. Předává vedení případu své kolegyni Kate Mosseové a vyráží na sever, aby byla tchánovi na blízku. Zjišťuje, že nic není, jak se zdá a že je na čase, aby se postavila své minulosti čelem.

Smrtící tajnosti je opět skvěle napsaný detektivní román, kde hlavní pozornost strhuje vyšetřování případu. Čtenář je opět vtažen do děje a láme si hlavu s tím, kdo je vrah. Má své podezřelé, jenže ti v průběhu čtení postupně umírají. Jak to tedy je? Spáchal vrah sebevraždu, aby nebyl za své činy potrestán, nebo se zaměřili na špatnou osobu?

Šestý případ Eriky Fosterové je podle mě jeden z těch nejlepších. Hodně mě na něm bavilo prostředí burlesky, samotné vyšetřování, ale i některé zajímavé postavy v řadách podezřelých, které ale nebudu prozrazovat. V první chvíli mě trochu zarazilo, když Erika předala případ Moseeové. Měla jsem obavu, aby náhodou nechtěla zůstat u tchána a autor tak neukončil tuto skvělou detektivní řadu. Nakonec se ale ukázalo, že mé obavy jsou zbytečné. Podle lehce otevřeného konce se určitě brzy můžeme těšit na Eričin další případ. (Alespoň tedy doufám!)

A mimochodem, pane Bryndzo – Erika v přechodu? To jako vážně? Ještě neeee!

Knihu Smrtící tajnosti výhodně koupíte na stránkách nakladatelství Cosmopolis.