Recenze: Saharon J. Bolton – Už teď jsi mrtvá

Sharon J. Bolton je pro mě sázka na jistotu. Zatím mě všechny její knihy doslova nadchly, ať už to byla série s Lacey Flintovou, nebo samostatné romány. Už teď jsi mrtvá je samostatný román o tom, jak dvě sestry letící v horkovzdušném balonu zahlédnou vraždu. A jednu z nich vrah spatří.

Název: Už teď jsi mrtvá

Autor: Sharon J. Bolton

Nakladatelství: Domino

Počet stran: 422

Hlavními hrdinkami knihy jsou dvě sestry – Jessica a Isabell. Zatímco první žije spokojený život snoubenky, druhá se po nepříjemném zážitku z dětství ukryla do kláštera. Nyní si obě užívají Bellin narozeninový dárek a letí horkovzdušným balonem. Jejich poklidný let naruší vražda. Balon prolétá právě nad místem, kde jakýsi muž brutálně zavraždí mladou ženu. Cestující, kterých je v balonu dvanáct, jsou jasnými svědky. Proto se vrah rozhodne zbavit i jich. Vyrazí za nimi s puškou v ruce a zavraždí pilota balonu. Co se stane dál? Dokážou cestující balon sami ovládat a bezpečně přistát? A dokážou uniknout vrahovi, který balon stále pronásleduje?

Bolton opět rozehrála napínavou hru, kdy mate hlavní hrdinky i čtenáře. Střídavě nás seznamuje se současnou situací, s tím, co se děje v balonu i poté, co přistane. Sledujeme, zda někdo z cestujících přežije let a pokud ano – má šanci přežít v národním parku s vrahem za zády další hodiny a dny? Tyto kapitoly autorka střídá s pohledem do minulosti obou sester. Zjišťujeme, co všechno se dělo, než na balon nastoupily, čemu se Jessika jako policistka věnovala a také sledujeme, kdo je ve skutečnosti vrah a o co mu jde.

I když v tomto románu vraha od první stránky známe, rozhodně nepostrádá napětí a akci. Pořád se tam totiž ukrývá pachatel, o němž nikdo nemá ani tušení. Jen Jessika ví, že existuje. Ale neví, kdo to je a koho se má bát. A tím pádem ani netuší, komu důvěřovat. A navíc – ne všechno je tak, jak se na první pohled zdá. Netušící čtenář zažije krátce před koncem knihy pořádný šok.

Bolton v knize Už teď jsi mrtvá udržuje čtenáře ve střehu až do samého závěru. Dlouho se mi nestalo, že bych přečetla dvě stě stran na jeden zátah a chodila všude s knihou v ruce. Nyní se to stalo. A bylo to skvělé. Knihu jsem si báječně užila a jediné, čeho lituji je, že autorka nepíše rychleji. Její knihy bych četla nejraději každý měsíc.

Hodnocení: 100%

Knihu Už teď jsi mrtvá zakoupíte na stránkách nakladatelství Domino, stejně jako další knihy S.J. Bolton.