Recenze: Romantická Elizabeth Haran a její Údolí naděje

ÚDOLÍ NADĚJE vám naději určitě nabídne. Nejen v lepší budoucnost, ale i vaše sny se mohou kdykoli splnit…

Název: Údolí naděje

Autor: Elizabeth Haran

Počet stran: 336

Rok vydání: 2019

Matylda žije v Sydney a do své bohaté rodiny zrovna moc nezapadá. Sestry dvojčata Fiona a Phoebe se starají jen o to jak ulovit nejhezčího chlapa, matka utápí své manželské problémy v alkoholu a otec nejde pro skandály daleko. Matyldu zajímá pouze její snoubenec Bradley, a ačkoli má svou rodinu velmi ráda, doufá, že právě manželství ji vysvobodí z této zlaté klece. Při jejích zásnubách se opět projeví veselá avšak zhýralá povaha jejího otce a po skandálu, který následuje, ji Bradley opouští a Matylda odjíždí vyčistit si hlavu někam hodně daleko.

V zapadlé vesničce najde nejen spoustu přátel, ale také se rozhodne se svými vnitřními pocity svěřit papíru. Svůj příběh sepíše v knize, kterou pošle nakladateli a ten ji kupodivu vydá. Jaké je Matyldino překvapení, když se z této „rodinné knihy“ stane bestseller a ona je tak nucena znovu uprchnout před veřejností a hledat samotu. Tu najde v penzionu Whispering Pines v Modrých horách a spolu s šuměním borovic najde i Connora – majitele penzionu a hlavně přitažlivého chlapa s otevřenou náručí i myslí pro Matyldiny chmury. V Modrých horách čeká na člověka spousta nebezpečí a ty se nevyhnou ani Matyldě a Connorovi. Podaří se jim uniknout ze spárů smrti a přes spletitost lží najít cestu k sobě?

Elizabeth Haran je jednou z mých nejoblíbenějších autorek románů pro ženy. Její kombinace romantiky spolu s drsnou australskou divočinou dodává knihám ten pravý šmrnc a vám tak připadá, že ačkoli je to literatura pro ženy, rozhodně se nebude jednat o žádnou plytkou četbu. Její knihy provázejí košaté popisy australské přírody a patří k tomu nejlepšímu, co se vám dostane. Zajímavý neotřelý děj a nebezpečné zápletky nejen na milostném poli lásky jsou zahalené v lehoučkém romantickém hávu.

A ani tato poslední její kniha není výjimkou.

„Stále jsem si kladla otázku, proč došlo k různým věcem a zda se mohlo něco odehrát jinak. Hlavně díky rozhovorům s Dorothy jsem si uvědomila, že nemá cenu pořád se dívat do minulosti, protože nám to brání žít v přítomnosti a rozpoznat štěstí, které nám přinese budoucnost.“

Dějově nabitá kniha vás neustále láká k četbě, a ačkoli celý příběh plyne jakýmsi pomalým nenáročným tempem, stejně vás zaujme. Matyldin boj o holý život v divočině určitě patří k tomu nejlepšímu, co vám kniha nabídne.

Autorce se daří vykreslit postavy tak skutečně, že se vám budou zobrazovat přímo před vašima očima. I když vám možná Matylda nepřiroste až tak k srdci, určitě se shlédnete ve vedlejších postavách, kterých je tam dostatek a každá z nich má svou specifickou povahu.

Musím přiznat, že od této mé oblíbené autorky jsem přečetla snad vše, co u nás vyšlo a tato kniha malinko pokulhává za ostatními, ale i přesto se stále jedná o velmi čtivý román, který má čtenářům co nabídnout.

Pokud máte rádi romantické příběhy, australskou divočinu a dobrodružné zápletky je tato kniha určena právě pro vás. A pokud mohu doporučit, určitě si přečtěte i její další knihy, které rovněž seženete v nakladatelství Alpress.

Hodnocení: 85 %

Knihu Údolí naděje můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Alpress.