Recenze: Pamela Hartshorne – Dům stínů

Venkovské šlechtické sídlo a rodina, která si nesmírně zakládá za svém původu. Takoví jsou Vavasourovi žijící po staletí na Askerby Hall. Na svých tradicích lpí až s chorobnou závislostí. Není divu, že se u nich Kate necítí dobře. Jenže, kdo je vlastně Kate? Proč si po své nehodě nemůže vzpomenout na svůj život? A proč se jí neustále ve vzpomínkách objevují útržky ze života Isabel, která je již čtyři sta let po smrti? To se dozvíte v knize Dům stínů od Pamely Hartshorne z nakladatelství Baronet.

Název: Dům stínů

Autor: Pamela Hartshorne

Nakladatelství: Baronet

Počet stran: 424

Hlavní hrdinkou poutavého románu Dům stínů je Kate Vavasourová. Mladá žena, která se provdala za dědice šlechtického panství Askerby Hall a již pár let po svatbě ovdověla. Michael, který zemřel na těžkou nemoc, jí zanechal to nejcennější dědictví – budoucího dědice panství, syna Felixe.  Kate se potýká s žalem po ztrátě manžela a do toho se jí přihodí vážná nehoda. Spadne z věže sídla a před smrtí jí zachrání jen vzrostlé stromy.

Kate se probudí v nemocnici a nechápe, co se stalo. Ze svého předchozího života si totiž vůbec nic nepamatuje. Neví, kdo je, kde žila, ani jaké je její jméno. Postupně si začíná vzpomínat, jenže – něco tu nehraje. Proč její vzpomínky patří Isabel – ženě, která sice žila na Askerby Hall, ale je již čtyři sta let po smrti?

Kate se pomalu vrací do života na Askerby Hall, ale je před ní ještě dlouhá a trnitá cesta., Nestačí, že si ona sama nepamatuje svůj život. Nepoznává ji ani její pes, a dokonce ani vlastní syn. A navíc ji pořád pronásledují vzpomínky lady Isabel.

Dům stínů je přesně takový román, jaké ráda čtu. Ve zdech starobylého sídla – domu, se odehrálo drama, které se nenápadně promítá přes závoj staletí až do současnosti. Hrdinka žijící v dnešním světě se dozvídá o minulosti stále více a je s ní čím dál úžeji spojena.

Román ve stylu Barbary Erskine, nebo Kate Morton splnil má očekávání. Byl opravdu velice čtivý, zápletka byla poutavá a mít na čtení více času, jistě bych knihu zhltla za pár večerů. Na rozdíl od zmiňovaných autorek mi tady chybělo více napětí a strašidelné atmosféry. I když se Kate v hlavě přehrávaly poměrně dramatické scény, ve zdech ponurého sídla se vůbec nebála a čtenář tudíž také ne. To je škoda. Při tom její bloudění starým sídlem, soukromými komnatami i expozicí pro turisty, bylo velmi zajímavé.

Děj románu Dům stínů plyne poměrně poklidně a střídání časů přechází plynule ze současnosti do minulosti a zpět. Autorka neodlišuje dobu rozdělením kapitol. Jednoduše nechá Kate vzpomínat a místo současné doby sledujeme lady Isabel a její peripetie. Rychlý spád získá příběh na samém konci, když čtenáře čeká vrcholné drama, které je velmi dobře popsané.

Dům stínů se mi opravdu velmi líbil a moc ráda si od této autorky přečtu i její další tituly. Co mě trochu mrzelo, byla skutečnost, že jsem od samého začátku tušila, jakou roli kdo má, a tak mně na závěr chybělo nějaké to velké prozření. Spíše jsem četla ze zvědavosti, abych zjistila, zda to všechno odhaduji dobře.

Ale abych autorce nekřivdila, jedno velké překvapení jsem si v závěru užila i já. Ne všechny zápletky jsem prokoukla správně. A vy, pokud milujete stejně jako já příběhy o starých domech, rodinných tajemstvích a střídání minulosti se současností, určitě si knihu Dům stínů přečtěte.

Hodnocení: 87%

Dům stínů zakoupíte na stránkách nakladatelství Baronet.

Text: Sabina Huřťáková