Recenze: Ondřej S. Nečas – Noční motýl

Historických detektivek není nikdy dost. O tom jsem přesvědčená. Je to můj nejoblíbenější žánr. Zatím u mě jednoznačně vedl jako autor Vlastimil Vondruška. Na knihu Ondřeje S. Nečase jsem byla hodně zvědavá a čekalo mě příjemné překvapeni. Noční motýl mě lapil a nepustil.

Název: Noční motýl

Autor: Ondřej S. Nečas

Nakladatelství: Mysterypress

Počet stran: 240

Hlavními hrdiny je Mojmír Mráz že Žezlic a jeho tři pomocníci. Na sídle starého přítele se dozvídá, že vnučka onoho přítele uprchla s potulnými komedianty, aby se vyhnula nucenému sňatku. Mojmír slíbí, že dívku vypátrá a zjistí, co s ní je. Na cestu se s ním vydává i dívčin bratr. Stopy nešťastné dívky vedou na sídlo zapadlé v lesích, kde se právě dějí podivné věci. Po mnoha letech se tam znovu objevuje víla zvaná Noční motýl.

Noční motýl je přízrak, jehož se jedni bojí, protože přináší smrt a jiní po něm touží. Těm, kteří setkání přežili, zbyly vzpomínky plné zmateně rozkoše. Mojmír tuší, že přízrak je ve skutečnosti člověk z masa a kostí, který zneužívá starou pověru. A začne pátrat.

Jak do toho všeho zapadá ztracená dívka? Je opravdu mrtvá, jak tvrdí její dědeček i místní komedianti? A co stojí za podivnými vraždami a prázdným hrobem na místním hřbitově?

Noční motýl mě skutečně mile překvapil. Je velmi čtivý, napínavý a snadno vás vtáhne do děje. Co mě trochu mrzelo, byly hlavní postavy. Nějak jsem se nedokázala za tu jednu knihu do hlavních hrdinů vžít. Vůbec si nedokážu vybavit jejich charakter, vlastně ani podobu. Prostě jsou pro mě ploché postavy bez tváře a vlastností. Nevím, zda za to mohlo hektické období, ve kterém jsem knížku četla, nebo to, že jsem měla k dispozici jen e-book. Každopádně příběh mě chytil, bavil a rozhodně si přečtu pokračování. Uvažuji, že si knihu Noční motýl pořídím do své knihovny a přečtu si ji za čas znovu. Rozhodně by neměla v mé sbírce historických detektivek chybět. Už jen proto, že si ji s chutí přečte i moje mamka a obě babičky!

Noční motýl mě uchvátil atmosférou hlubokých lesů, mlhy a bažin. Líbily se mi vedlejší postavy, které byly temné, záhadné a čtenář nevěděl, co od nich čekat. Zápletka mi přišla trochu inspirovaná jedním klasickým dílem, které neprozradím, abych nepsala spoilery. Právě to mě však bavilo nejvíc. Bylo to velmi napínavé a strašidelné. Přesně podle mého gusta.

Pan Ondřej S. Nečas se už teď zařadil mezi mé oblíbené autory a rozhodně si od něj nenechám uniknout další díla. Jen doufám, že na ně budu mít větší klid a užiji si je lépe než teď s nemocnými dětmi.

Hodnocení: 85%

Knihu Noční motýl můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Mysterypress.