Recenze: Lina Bengtsdotterová – Na okraji

Severský thriller Na okraji, který má na svědomí Lina Bengtsdotterová získal na prestižním švédském festivalu krimi CRIMETIME SPECSAVERS AWARDS 2017 cenu za nejlepší debut. Očekávala jsem tedy opravdu dobrou detektivku a musím říct, že zklamaná jsem nebyla. Čtení jsem si užívala od začátku až do poslední kapitoly.

Název knihy: Na okraji

Autor: Lina Bengtsdotterová

Nakladatelství: Cosmopolis

Počet stran: 317

V malém švédském městečku Gullspång jedné letní noci zmizí po cestě domů z večírku sedmnáctiletá Annabelle. Na místo činu jsou vysláni zkušení vyšetřovatelé Charline Lagerová a její kolega Anders.  Charline se tak nedobrovolně vrací na místo svého dětství a dospívání a musí se během vyšetřování vnitřně vypořádat i se svou minulostí, na kterou chtěla zapomenout.

Po několika dnech, kdy dívka není stále k nalezení, je zřejmé, že se jí musela stát něco strašného a že policisté již hledají pouze dívčino tělo. V průběhu vyšetřování se objevují další a další šokující poznatky a důkazy a ukazuje se, že samotná Annabelle nebyla takový andílek, jak se na první pohled zdálo. Annabelle byla krásná mladá dívka s vynikajícím prospěchem, založila čtenářský kroužek a také chodila na náboženské hodiny do kostele, na druhou stranu ale ráda chodila na večírky s přáteli a pila alkohol.

Kniha Na okraji je psána v několika časových rovinách. Kromě současnosti, kdy je vyšetřováno Annabellino zmizení, kniha přeskakuje do dne, kdy zmizela a pak je tu ještě jedna časová rovina, která na první pohled s příběhem nesouvisí a byla pro mě celkem matoucí. Ovšem na konci knihy do sebe vše zapadne tak, jak má a čtenář bude velmi překvapen, jak i události z poměrně vzdálené minulosti zapadají do současného děje.

Příběh se mi četl velmi dobře a rychle ubíhala. Je rozdělena do mnoha krátkých kapitolek a nutí vás číst stále dál a dál, abyste zjistili, co bude následovat. V případě, že milujete detektivky a thrillery, pak je pro vás kniha Na okraji jasnou volnou!

Hodnocení: 95 %.

Na okraji můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Cosmopolis.

Text: Romana Hašková