Recenze: Ladislav Smíšek – Brrrum…

Máte rádi motorky? Nebo motorkáře? Anebo obojí? Ať už tomuto drsnému koníčku holdujete, nebo ne, kniha Brrrum vás zaručeně pobaví a rozesměje. Autorem je Ladislav Smíšek, který svému jménu dělá čest. Jeho kniha je plná sebeironie, humoru a samozřejmě – motorek!

Název: Brrrum… Mot(t)o mého života

Autor: Ladislav Smíšek

Nakladatelství: Kniha.je

Počet stran: 208

Tato netradičně pojatá kniha je pro všechny, kteří milují motorky a svět kolem nich, ale také pro čtenáře, kteří si chtějí u čtení odpočinout od starostí všedních dní a zasmát se. Od prvních stránek sledujeme život samotného autora, kterak zatoužil pořídit si motorku a bylo potřeba přesvědčit o tom jeho ženu. Proč? Protože jako ve většině domácností držela kasu. A aby si mohl vysněného choppera zakoupit, potřeboval její souhlas i její peníze.

Jak kniha napovídá, záměr se podařil a slavný chopper byl zakoupen. Jen ta představa mužného motorkáře obletovaného vnadnými blonďatými dvacítkami, které se všechny třesou na sblížení s naším autorem, ta nějak pokulhávala. Do motorky se kromě něj zamilovala i jeho manželka, a dokonce si udělala řidičák. A samozřejmě – dožadovala se řízení. Jenže dva řidiči a jedna motorka, to není zrovna jednoduchá rovnice.

Jak to dopadlo?

To vám samozřejmě prozrazovat nebudu! Přečtěte si o tom v tomto humorném a kouzelně ironickém románu. Budete svědky prvních jízd s novým chopperem, soubojů (hlavně slovních) s manželkou a občas i s dcerou, zažijete motosraz a dozvíte se, jaký je rozdíl mezi chopperem a silniční motorkou (pokud to tedy ještě nevíte). Spolu s autorem se podíváte na motorkářskou dovolenou a užijete si plno manželských i kamarádským slovních přestřelek.

Kniha Brrrum se čte sama. Děj ubíhá neskutečně rychle a vy si nestačíte pořádně ani užívat slovní přestřelky a souboje mezi manželi, kterých je tu opravdu požehnaně. Nesmírně se mi líbilo, že si autor dokáže dělat legraci sám ze sebe, a že i když občas jeho názory na ženy mohou kdejakou čtenářku rozlítit, svou vlastní kritikou si ji autor okamžitě získá zpět.

Brrrum je zábavný román, který vám zlepší náladu po náročném pracovním dni, nebo vyplní volný čas na dovolené. Je to přesně ten typ knihy, po které sáhnete opakovaně a která se časem stane vaším lékem na smutek či špatnou náladu.

Brrrum Ladilava Smíška mohu rozhodně doporučit a opravdu upřímně se těším na další díl. Doufám, že vyjde brzy! 🙂

Hodnocení: 80%

Knihu Brrrum si můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Kniha.je.