Recenze: Kristýna Freiová – Nesmrtelný hrabě

Laurent de Angeloure, známější pod jménem hrabě se Saint-Germain, je postava velice záhadná. Panují nejistoty o jeho narození, vychování, ale především o mýty o jeho smrti. Je opravdu mrtev, nebo svou podivnou smrt fingoval a žije mezi námi dál? O vyložení jeho života se ve svém románu Nesmrtelný hrabě pokusila česká autorka Kristýna Freiová. Podařilo se jí to?

Název: Nesmrtelný hrabě

Autorka: Kristýna Freiová

Nakladatelství: Fortuna Libri

Počet stran: 240

Hlavním hrdinou tohoto historicko-fantastického románu je -jak jinak – hrabě de Saint-Germain. Autorka ho jmenuje hlavně jako Laurenta. Zdánlivě obyčejného hocha, který vyrůstá pod vlivem přísného otce a krásné macechy, kterou miluje více, než by mohlo být slušné. Nikdy však jejich vztah nepřekročí určité meze. Ostatně, ona ho zřejmě skutečně bere, jako vlastního syna.

Laurent je vyslán k francouzskému dvoru, aby dostal další vzdělání a stal se dokonalým dvořanem, gentlemanem a rytířem. Na jednou z honů zachrání život panovníkovi, ale sám se velmi zraní. Král je mu nesmírně vděčný, proto mu propůjčí zámeček a ošetřovatelku, aby se v klidu zotavil. Laurent je ale mladý a naivní hoch, který se do krásné mladé jeptišky, která o něj pečuje, zamiluje. Nedopadne to dobře a on je vyslán zpět do otcovského domu. Ani otec však nesouhlasí s jeho přítomností, a tak se Laurent vydává do Švédska. Na jeho cestě ho doprovází „mnich“ Lukáš a jeho bývalý učitel.

Už při svém putování do Švédska Laurent s Lukášem vedou zajímavé rozhovory o nesmrtelnosti a „pravdě“ a také o Bohu. Lukáš mu vysvětluje, kdo vlastně je a nabízí Laurentovi, že ho do všeho zasvětí. Jenže Laurent ještě dlouho po ubytování ve Švédsku tápe a odmítá uvěřit.

Kristýna Freiová očividně věnovala notnou dávku svého času přípravě podkladů a shromažďování informací o hraběti, což je jí rozhodně připsáno k dobru. Text je naspán velmi čtivě a zajímavě a musím smeknout, jak dokázala rozepsat rozhovory o Bohu a nesmrtelnosti mezi Laurentem a Lukášem. Byly zachyceny naprosto bravurně. V této části měla kniha téměř nádech rozprav podobných slavnému dílu Umberta Eca – Jméno růže. Už proto však upozorňuji, že kniha nebude pro každého.

Nejedná se totiž o strhující čtení, které vám nedá spát a nedokážete ho odložit. U čtení Nesmrtelného hraběte budete potřebovat především klid a čas na to, abyste dokázali zpracovat úvahy a diskuze o bohu, peklu a nesmrtelnosti, které Laurentovo chování a jednání poznamenají do budoucna.

Nebudu samozřejmě prozrazovat, jak kniha končí. To si přečtěte sami, pokud vás toto téma zajímá. Věřím, že pokud ji dostanou do ruky čtenáři, které bude opravdu život hraběte de Saint-Germain zajímat, budou nadšení. Pro ty, kdo čekají klasický fantasy příběh plný zvratů, to však bude nuda. Proto opravdu uvažujte, než po knize sáhněte. Vaše hodnocení by mohlo autorce zbytečně ublížit a byla by to škoda, protože prokázala opravdu dobré znalosti a skvělé spisovatelské řemeslo.

Hodnocení: 79%

Za knihu Nesmrtelný hrabě děkuji nakladatelství Fortuna Libri. Zakoupit si ji můžete ZDE.

O autorce:

Kristýna Freiová (*17. 8. 1988) – mladá česká autorka, absolventka Filozofické fakulty University Karlovy obor Kulturologie a Literární akademie Josefa Škvoreckeho obor Tvůrčí psaní a publicistika. V minulosti působila jako redaktor, publicista a novinář. Nyní dává přednost tvůrčímu psaní. Za její literární prvotinu lze považovat román na hranici reality s názvem Galilejec (Fortuna Libri, 2017). Mezi její koníčky patři řízení automobilů, chov psů a toulky ve vyšších sférách, kde čerpá inspiraci.

Kristýna píše své knihy s cílem, přimět čtenáře dívat se na svět odlišným způsobem s myšlenku, že možné je opravdu cokoliv. Její poutavé a čtivé texty často polemizují se zavedenými pravdami a přimějí čtenáře k zamyšlení. Ráda provádí rešerše, pátrá a čte, ale nejzásadnější inspirací pro její tvorbu je její fantazie a vnuknutí, které přichází z míst, které běžnému vnímání zůstávají většinou utajena.

Věnuje se meditacím a často usedá ke psaní s vědomím, že vlastně neví, co bude psát. Nechává se však zcela přirozeně unášet spirituálním vedením. Její osobitý rukopis a vypravěčský talent pak dává vzniknout literárním textům, které čtenáře nejen vtáhnou do děje, ale přinášejí také odpovědi na různé otázky života, které si možná klade každý z nás.

Ve vzácných okamžicích odpoutání od svého, na hmotu, vnější život a sebekontrolu zaměřeného vědomí, vnímá své prostoupení energiemi multidimenzionálních informací. Díky channelingu nebo chcete-li inspiraci z vyšších sfér, je tak schopná komunikovat i s nefyzickými bytostmi a přinášet nám jejich sdělení. Možná i proto se mnoho čtenářů k jejím textům rádo vrací, jakkoliv se její knihy čtou většinou jedním dechem.

(Převzato z Databázeknih.cz)