Recenze: Jo Beverly – Pán mého srdce

Máte chuť na pořádnou nálož romantiky s trochu erotiky to vše zachycené autorkou na pozadí historických kulis? To vše vám nabídne první díl PÁN MÉHO SRDCE ze série Dark Champion z nakladatelství Baronet.

Název: Pán mého srdce

Autor: Jo Beverley

Nakladatelství: Baronet

Počet stran: 416

Rok vydání: 2019

Krásná mladá Madeleine de la Haute Vironge se připravuje v klášteře na vstup mezi ženy oddané Bohu, kde ji zastihne zpráva o smrti jejího otce a bratra, posledních žijících příbuzných. Služba zaslíbená pouze Bohu ji až tolik neláká, ale pokud se chce z kláštera dostat, má pouze jedinou možnost a to provdat se za muže, kterého ji vybere sám král Vilém. Ze tří možností si zvolí cizince, který v ní vyvolává neznámé vzrušující pocity, ačkoli si není jistá, na které straně hezký Aimery de Gaillard vlastně stojí. Po lesích tento krasavec běhá jako Zlatý jelen a všechny jeho skutky nejdou králi Vilémovi zrovna pod nos. V Madeleine se sváří dva pocity, na jedné straně touha po tomto skvělém muži a na druhé straně oddanost královské koruně. Který z těchto pocitů nakonec dostane přednost?

Ukázka:

„Když Madeleine odešla, Aimery uvolnil přísné rysy a vzdychl. Jaké hříchy ho zavedly až sem? Jestli je tohle Vilémova představa bohaté odměny, pak buď Bůh milostiv těm, které si zamane potrestat. Baddersley bylo v takovém stavu, že bylo těžké představit si nápravu – chatrná stavba, zubožení pracovníci, prázdné sklady. Navíc musel Aimery tohle všechno napravit po boku ženy, která mu dokázala úplně zamotat hlavu pouhým pohledem hnědých očí zpod těžkých víček.“

Celý příběh je velmi poutavý, čte se opravdu nenáročně a navíc se opírá o některé historické skutečnosti. Je znát, že autorka vystudovala historii, protože z knihy na vás čiší důkladná znalost popisovaného prostředí a její charakteristiky jsou vykresleny do nejmenších detailů. Živý vypravěčský styl navíc dodává celé knize na autentičnosti.

Tento román rozhodně patří do červené knihovny už jen z toho důvodu, že se u něj budete červenat skoro celé čtení. Na můj vkus všeho moc škodí a tady by nebylo od věci na některých místech trochu ubrat. Poněvadž to, že hlavní hrdinka v sebeobranně někoho zabije a hned minutu po té, si to rozdává se svým manželem, aby zapomněla na obraz mrtvoly před očima – no to je už trochu moc i na mě. Ale musím autorce přiznat, že vzrušení tento román rozhodně nepostrádá.

Obě hlavní postavy románu vám budou sympatické, ať už Madeleine, která rozhodně není žádná ušlápnutá ženuška nebo Aimery, z kterého sálá mužnost na sto honů.

Ačkoli je Pán mého srdce jednoduchý romantický příběh, rozhodně nepostrádá jistou dávku napětí, která vás bude nutit číst stále dál a dál, i když je celkem dopředu jasné, jak vše skončí.

Autorka tohoto románu Jo Beverley není rozhodně žádným nováčkem na poli romantiky. Napsala přes 30 románů, které spadají do různých období anglické historie a navíc byla uvedena do síně slávy organizace Rita – Americké sdružení autorů romantických románů.

Další díl s názvem Temný hrdina má vyjít v dubnu 2019 v nakladatelství Baronet a myslím, že mému oku rozhodně neunikne.

Hodnocení: 82 %

Zaujala vás kniha Pán mého srdce?