Recenze: Jenny Blackhurst – Ztichlý dům

Název: Ztichlý dům

Autor: Jenny Blackhurst

Nakladatelství: Domino

Počet stran: 376

Rok: 2018

Recenze

Emma Cartwrightová je mladá žena. Ještě před třemi lety se jmenovala Susan Westernová a zabila svého malinkého synka Dylana. Aspoň tak jí to všichni tvrdí, lékař, policie i manžel. Ona sama se na nic z toho dne nepamatuje. Necelé tři roky strávila v psychiatrické léčebně. Seznámí se tam se ženou, která se jmenuje Cassie. Nastudovala všechno o laktační psychóze, kterou údajně po porodu trpěla. Je tak možné, že v ten hrozný den nebyla zcela sama sebou. Snaží se zjistit a pochopit, co se v ten hrůzný den stalo.

Jednoho dne Emmě dojde poštou fotografie asi čtyřletého chlapečka a později se objeví novinový článek. Tyto skutečnosti přinutí Emmu pátrat v knihovně a seznámí se s novinářem jménem Nick. Začne také pochybovat o tom, co jí všichni tvrdí. Co když svého chlapečka nezabila a Dylan žije? Co když se to stalo všechno jinak? S pomocí Cassie a Nicka se pouští do pátrání, které je náročné a mnohdy nebezpečné. Stane se i několik hrůzných věcí, které  mají Emmu zastrašit. Zjistí co se v ten osudný den doopravdy stalo?

Kromě hlavního příběhu ze současnosti, je v knize i další příběh z minulosti. Příběh je o chlapci jménem Jack a několika dalších kamarádech. Jak moc ovlivní příběh z minulosti příběh současný?

Kniha se mi velmi líbila, četla se mi dobře. Za mě je to jeden z nejlepších psychologických thrillerů, co jsem četla. Příběh je napínavý od začátku až po poslední stránku. Je plný emocí. Čtenář  s Emmou prožívá bolest, strach, ale také naději. Čtenáři, kteří mají tento žánr načtený, mohou konec odhalit. Já, kdykoli jsem měla pocit, že už asi vím, jak by to mohlo být, jsem zjistila, že je to úplně jinak.

Ztichlý dům je první kniha, kterou jsem od autorky četla. Je její prvotinou a při psaní se inspirovala svými emocemi a prožitky, které zažila při narození svého syna. Budu doufat, že od autorky vyjdou v češtině časem i další knihy. Píše skvěle.

Hodnocení: 100%

Text: Martina Zrubcová

Knížku Ztichlý dům si můžete koupit na stránkách nakladatelství Domino.