Recenze: Hra na lháře – Ruth Ware

Hra na lháře. Čtyři mladé dívky a pět jednoduchých pravidel. Vyslov lež! Na svém výmyslu trvej! Nenech se načapat! Nikdy si nelžeme navzájem! Poznej, kdy s lhaním přestat! Jak může tato hra dopadnout, pokud jedna z nich pravidla poruší?

Název knihy: Hra na lháře

Autor: Ruth Ware

Nakladatelství: Leda

Počet stran: 408

Isa a její tři nejlepší kamarádky ze Saltenské školy jsou důvěrnými přítelkyněmi již 17 let. Při studiu na internátní škole se bavily hrou na lháře a byly v ní vážně dobré. Jenže pak se jednoho letního večera stalo něco, co navždy změnilo jejich životy. Něco, kvůli čemu musely školu i Salten opustit, až na Kate, která stále žije ve starém mlýnu nedaleko školy. Něco, co je donutilo od té doby nepřestat lhát, aby chránily samy sebe.

Jenže po letech je jejich tajemství dohnalo. Jednoho dne všem přišla SMS od Kate – Potřebuji tě! A všechny se proto vydávají zpět do Saltenu, aby společně čelily své minulosti. Bez meškání opustí své povinnosti – Isa svého partnera, ale svou půlroční dcerku Freyu vezme s sebou, Fatima svého manžela a dvě děti a Thea svoje zaměstnání. To se následně odehraje nejen mezi nimi jim navždy změní životy a možná je to donutí i jednou pro vždy přestat lhát. A nebo ne?!

Knihu jsem přečetla téměř jedním dechem, kdy do mě příběh zasekl své drápky, a nemohla jsem se odtrhnout, dokud jsem nezjistila, jak to všechno dopadne. Příběh je psán pro mě velmi geniálním způsobem, kdy si už už myslíte, že víte, jak to celé bylo a na další stránce je vaše teorii opět rozmetána. Několikrát jsem byla doslova šokována a právě to mě na knize velmi bavilo. To, že jsem nedokázala předvídat a autorka mě několikrát dokázala svou zápletkou překvapit.

Po přečtení Hry na lháře se rozhodně chystám přečíst i autorčiny dvě předchozí knihy – Všude kolem černý les a Žena z kajuty č. 10.

Hodnocení: 100 %.

Knihu Hra na lháře zakoupíte na stránkách nakladatelství LEDA.