Recenze: Dopis – Kathryn Hughesová

Co vše může způsobit otevření a přečtení jednoho neodeslaného dopisu zapomenutého v kapse saka více než 30 let? Jak změní život ženě, která jej najde a jak lidem, kterých se týká jeho obsah? Je možné napravit staré křivdy a tragédii jedné ženy? To vše a mnohem více se dozvíte v knize Dopis.

Název knihy: Dopis

Autor: Kathryn Hughesová

Nakladatelství: Cosmopolis

Počet stran: 320

Tina Craigová najde jednoho dne v dobročinném obchodě, kde vypomáhá, v kapse saka neotevřený ofrankovaný dopis. Vrtá ji hlavou, proč asi nebyl tento dopis odeslán? Pátrání po odesílateli a adresátce dopisu poskytuje Tině vítané rozptýlení od jejího života v manželství s alkoholikem a sázkařem, který ji týrá fyzicky i psychicky. V dopise se píše o vztahu dvou mladých lidí z počátku 2. světové války. Billy se své milé Christině omlouvá za své chování a ujišťuje ji, že ji miluje a chce se stát otcem nenarozeného dítěte a s Christinou se oženit. Proč ovšem Billy dopis neodeslal? A co se stalo s Christinou a jejím dítětem?

Dopis vypráví příběh Billyho a Christiny z roku 1939 a příběh Tiny, která žije v roce 1973 v Manchesteru a Billyho dopis objeví a rozhodne se jej Christině doručit a zjistit, jaký byl její životní příběh, byť tím riskuje, že rozjitří staré rány a zasáhne do možná již spokojeného života této neznámé dívky. Podaří se jí to? Jaká tajemství vyplavou na povrch a jak tragédie jedné ženy přispěje ke štěstí té druhé?

Kniha Dopis se četla velmi dobře a rychle díky rozdělení do kratších kapitol a střídání časových linií. Knihu bych doporučila všem romanticky založeným čtenářům. Velmi mě překvapilo, že se jedná o autorčinu prvotinu, protože kniha je napsaná velmi poutavě a byť se může na první pohled zdát, že se jedná o jednoduchý příběh, skrývá v sobě mnoho zajímavých zápletek a nevyřčených tajemství.

Hodnocení: 100 %.

Knihu Dopis zakoupíte na stránkách nakladatelství Cosmopolis.