Recenze: Dilly Court – Vánoční pohlednice

Za oknem se lehounce k zemi snášejí velké sněhové vločky a vy ještě nemáte tu pravou vánoční atmosféru? Uvařte si svařák, zachumlejte se do deky a otevřete novou knihu od Dilly Court VÁNOČNÍ POHLEDNICE.

Tak a teď už vám nic nechybí…

Název: Vánoční pohlednice

Autor: Dilly Court

Nakladatelství: Baronet

Počet stran: 374

Rok vydání: 2018

Jsem moc ráda, že jsem dala na svůj instinkt a nechala si tuto knihu až na adventní čas.

Příběh neohrožené Alice (čti anglicky nikoli česky, nebo vám to nebude celou knihu sedět pravopisně), odehrávající se v roce 1862, vás vtáhne do knihy hned od začátku. Ona i její nemocná matka se ocitají v existenční nouzi a nezbývá jim nic jiného než přijmout za vděk pohostinstvím u nerudné tety Jane. Tato pobožná teta, která by si nechala pro pětník vrtat koleno, se snaží svých nezvaných hostů co nejdříve zbavit.

Ve svém domě jim připraví asketický život a výtvarně nadané Alice najde práci vychovatelky a učitelky u zámožných známých. Tady se Alice připlete do života adoptovaná, nevychovaná cácorka Flora a její strýc Rory, který oplývá šarmem na míle daleko. A právě on objeví u nové vychovatelky výtvarný talent a nabídne ji práci ve své polygrafické dílně, kde se začínají vyrábět první pohlednice.A aby toho nebylo málo, do hry také vstupuje vlastní matka Flory i její proradná švagrová s kriminální minulostí.

Příběh lehounce plyne a není nouze ani o dějové zvraty. Od začátku tak nějak tušíte, jak to celé dopadne a přesto vás kniha ani chvíli nenudí. V polovině knihy máte pocit, že autorka už vše podstatné řekla a vyřešila a najednou ouha, nová akce a děj se opět rozjíždí dál. Sváteční nálada Vánoc na vás dotírá z každé stránky a vy se necháte pomalu unášet touto atmosférou.

Román Vánoční pohlednice odehrávající se v Londýně vám okamžitě evokuje příběhy Jane Austenové – hlavní postava Alice je inteligentní, morálně silná hrdinka, která si jde za svým. Z příběhu na vás dýchá zvláštní vánoční kouzlo, něco co nelze vyjádřit slovy a vy to přesto hmatatelně cítíte (nádherně to vystihuje Vánoční koleda od Charlese Dickense). A pokud toto všechno vám stále nestačí k naladění vánoční atmosféry, obálka této knihy vás určitě uchvátí stejně jako mě. Ta švestkově modrá barva je prostě jedinečná.

Kniha VÁNOČNÍ POHLEDNICE z nakladatelství Baronet je moje první seznámení s touto autorkou a navnadila mě natolik, že rozhodně sáhnu i po jejích dalších knihách.

Hodnocení: 97 %

Knihu Vánoční pohlednice zakoupíte na stránkách nakladatelství Baronet.