Recenze: Blanka Hošková – Dietnikum

Kniha, kterou jsem právě dočetla, je novinkou z nakladatelství Jota. Nese zajímavý název Dietnikum a autorkou je Blanka Hošková. Dietnikum je kniha o lásce a přátelství, zradě a zklamání, o závislostech a také o naději, kterou si navzájem dáváme. Lidé okolo nás žijí různými životy a my často nevíme, co se děje za dveřmi našeho souseda. Pokud máte rádi takové obyčejné příběhy ze života, zbystřete, protože Dietnikum by pro Vás mohlo být to pravé ořechové…

Název: Dietnikum

Autor: Blanka Hošková

Počet stran: 246

Ústřední postavou knihy Dietnikum je Svatoslava Pantoflíčková, která se po svatbě nastěhovala do domu k rodičům svého manžela. Po narození dcerky se spřátelí se sousedkou Romanou a její kamarádkou Pavlínou, které bydlí ve stejné ulici. Všechny tři ženy si postupně procházejí různými krizovými životními situacemi a my sledujeme, jak se s danou situací vypořádávají.

Ženy se musí vypořádávat s partnerskými krizemi, problémy s početím, smrtí blízkého člověka nebo třeba problémy s váhou… Na druhé straně prožívají radosti se svými dětmi, novou láskou. Jsou situace, kdy ztrácejí půdu pod nohama a hledají oporu. Někdo řeší své problémy jídlem, někdo alkoholem a často je jen tenoučká vrstva nad propastí, do které se mohou zřítit. Od toho má ale člověk přátelé a rodinu, aby mu včas pomohli rozpoznat hrozbu a vrátit se za pomyslnou ochranou pásku.

Hrdinky tohoto románu tuto hranici nacházejí a smiřují se se svými problémy a nacházejí naději a sílu bojovat.

Kniha Dietnikum je již sedmou knihou Blanky Hoškové. Její knihy jsou určené především ženám a vyprávějí obyčejné příběhy žen. Dietnikum není výjimkou. Napsáno je čtivě a velmi uvěřitelně. Věřím, že řada žen se v příběhu najde, protože procházejí podobnými problémy a řeší podobné věci. A to je podle mě to, o co autorce jde a co nám nabízí. Možnost ztotožnit se, dosáhnout jistoty, že v tom nejsme sami a najít alternativy pro řešení svých trablů.

Hodnocení: 95 %

Knihu Dietnikum zakoupíte na stránkách nakladatelství Jota.