Recenze: Alice Pantermüllerová – Lenčiny katastrofy. Zaklínání hadů

Máte doma malé čtenáře od druhé třídy? Nebo ještě menší nečtenáře, kterým rádi čtete dobrodružné knížky a veselé příběhy? Anebo si sami chcete odpočinout a přečíst si vtipnou knížku na pomezí komiksu, o střelené holce Lence, která chce zaklínat hady? Pak určitě sáhněte po novém díle Lenčiných katastrof – Zaklínání hadů od Alice Pantermüllerové.

Název: Lenčiny katastrofy. Zaklínání hadů

Autor: Alice Pantermüllerová

Ilustrátor: Daniela Kohlová

Nakladatelství: Bookmedia

Počet stran: 160

I když mám doma malé děti, kterým už čtu pohádky docela často, ne všechny knížky jsou pro ně vhodné, nebo je baví. Přesto nacházím stále více kouzlo dětských knih. Jako malá jsem sice četla hodně, ale moc se mi nedostávaly do rukou pohádky. Proto si to nyní vynahrazuji. Co jsem ale přímo hltala, to byly dobrodružné příběhy a příhody z internátů různých kluků a holek. Když jsem dostala nabídku přečíst si Lenčiny katastrofy – Zaklínání hadů, vybavily se mi právě knížky, které jsem na prvním stupni milovala. A řekla jsem si, proč ne. Vrátím se na chvíli do dětských let.

O této knížce jsem byla přesvědčená, že je pro větší děti, ideálně první stupeň, protože kombinace veselých ilustrací doplňujících text mi pro moje malé děti přišla nevhodná. Chtěla jsem si ji číst sama, až děti usnou. Jak to dopadlo?

Lenka si nás podmanila všechny. Mě, Nelu i Jiříka. Oba leželi jako vždy, vedle mě v posteli, Jiřík pil mlíčko a oba trpělivě naslouchali Lenčiným příhodám. Nela komentovala některé hlouposti, které Lenka s bratry dvojčaty dělala, smála se, když se učila lyžovat, atd. Zkrátka a dobře, tahle knížka je napsána jednoduše, svižně a díky svému textu i doprovodným obrázkům oslovila i mé dvě malé děti.

O čem vlastně příběh je? Hlavní hrdinkou je samozřejmě Lenka, jak už je jasné z názvu. Je to malá holka chodící do 5.B, která má dva bráchy, dvojčata. Jelikož si o jejich inteligenci myslí své, říká jim blbobráši a vůbec, je to holka do nepohody. Vymýšlí různé vylomeniny, každou chvíli něco vyvede. Dost mi připomínala mě samotnou, v tomhle věku. Možná i proto mi byla tak sympatická.

Lenka v tomto dílu má jarní prázdniny a jede s rodiči a sourozenci do Krkonoš na biofarmu. Tam se seznamuje s manželi Holubcovými, kterým biofarma patří a také s jejich malými dětmi. I když to tak zpočátku nevypadá, naučí se tam plno věcí, např. vyřezávat ze dřeva kozy. Poznají přírodu, „vynikající“ produkty z kozího mléka, seznámí se s ovečkami i se vzteklou kozou a vyzkouší si lyžování.

Knížka Lenčiny katastrofy – Zaklínání hadů mě opravdu pobavila, krásně jsem si u ní odpočinula a zasmála se i s Nelinkou. S velkým potěšením si přečtu i předchozí díly a případně i nějaké další, pokud vyjdou.

A pokud máte doma malého čtenáře na prvním stupni a nevíte, co byste mu ještě koupili pod stromeček, tak tuto knížku rozhodně doporučuji. Klidně celou řadu, která dosud vyšla. 🙂

Hodnocení: 99%

Knížku Lenčiny katastrofy – Zaklínání hadů si můžete zakoupit na stránkách Bookmedia.