Recenze: Alexandra Borowitzová – Rodina a jiné katastrofy

Výrazná žlutá obálka s obrázkem hlavy fialovovlasé ženy, tak právě tím nás na první pohled upoutá novinka z nakladatelství Jota od Alexandry Borowitzové, která vyšla pod názvem Rodina a jiné katastrofy. Dává nám příslib, že by se uvnitř mohlo skrývat humorné odpočinkové čtení. Název knížky napovídá, že v ní půjde o rodinné vztahy. A opravdu tomu tak je. Přečtěte si, jak to vypadá, když se členové jedné lehce dysfunkční rodiny sejdou pod jednou střechou a musí spolu celý týden fungovat.

Název: Rodina a jiné katastrofy

Autor: Alexandra Borowitzová

Počet stran: 326

Emily se se svým snoubencem Davidem vrací domů, protože se přesně za týden koná jejich svatba. Sjíždějí se i ostatní účastníci svatby, sourozenci Emily a také svědkové a družičky. Všichni spolu musí ten týden pohromadě nějak vydržet, zatímco probíhají poslední předsvatební přípravy jako zkouška účesu, šatů, ladí se občerstvení a také se koná dámské a pánské rozloučení se svobodou.

Jednotlivé postavy jsou velmi specifické. Emily trpí úzkostnými stavy ze všeho možného. Její matka Marla, která je hlavní organizátorkou svatby a povoláním je psycholožka, se svatbu snaží využít jako skupinovou terapii pro stmelení rodiny. Sestra Lauren je feministka s velice vyhraněnými názory, které neopomene prosazovat při žádné příležitosti. Bratr Jason je čerstvě rozvedený a plnými doušky si chce užívat své znovunabyté svobody. A jsou tu i další neméně excentrické postavy. Jak v takovém složení proběhne předsvatební týden a k jakým „katastrofám“ dojde, se dozvíte v této knížce.

Knížka Rodina a jiné katastrofy je napsaná svižně a nekomplikovaně, takže je ideální jako odpočinkové čtení spíše pro ženy. Rozhodně nečekejte bohatý děj, protože to byste byli zklamaní. Zápletky jsou založené na líčení charakterů postav a slovních přestřelkách. Mně přišla taková koncentrace ujetých lidí na jednom místě trochu nereálná, ale na druhou stranu jedno souvisí s druhým. Chování jednotlivých postav často pramení z minulých prožitků a má svůj reálný důvod. Já jsem byla s knížkou nakonec spokojená, i když za břicho jsem se tedy nepopadala.

A ještě jednou si neodpustím se vrátit k obálce, která mě nadchla. Vysloveně mi zvedla náladu, když jsem knížku vybalila z balíčku. A hlavně, když jsem sundala žlutý přebal, tak jsem byla mile překvapená podruhé.

Takže sečteno podtrženo k přečtení přes drobné výhrady doporučuji.

Hodnocení: 85 %

Knihu Rodina a jiné katastrofy zakoupíte na stránkách nakladatelství Jota.