Malé temné lži od Sharon J. Bolton vás emočně vyždímají!

Sharon J. Bolton je pro mě zárukou skvělého čtení. Právem je označována jako královna britského noirového krimi a dokázala to i v dalším románu, který právě vyšel v nakladatelství Domino. Malé temné lži je drsný příběh z falklandských ostrovů o tom, co prožívají dvě ženy, dříve nerozlučné kamarádky, poté, co jedna z nich té druhé zabila všechny děti.

Název: Malé temné lži

Autor: Sharon J. Bolton

Nakladatelství: Domino

Počet stran: 408

Román Malé temné lži nemá hlavního hrdinu. Je rozdělen na tři části a v každé z nich nám autorka představuje události stejných dnů i uplynulé minulosti pohledem tří různých lidí. Lidí, které spojuje tragická událost dvou malých chlapců před třemi lety na útesech.

V první části poznáváme Catrin. Ženu, která se zabývá přírodou Falkland a pracuje na ochraně životního prostředí. Právě ona byla matkou dvou chlapců, kteří seděli před třemi lety v autě, jenž mělo špatně zajištěnou ruční brzdu a sjelo i s chlapci z útesů. Callum, muž, kterého Catrin milovala, přestože byla tehdy šťastně vdaná, se vrhnul za chlapci do moře. Vytáhl je z auta, ale už jim nemohl pomoci. Byli oba mrtví. Události z pohledu Calluma můžeme číst ve druhé části.

Nejsilnější pro mě, jako pro matku dvou dětí, byla část třetí, kterou vyprávěla svým pohledem Ráchel. Caterinina bývalá kamarádka, která nechala její chlapce v autě bez dozoru a způsobila tak onu tragédii. Ráchel byla žena, která špatně snášela svou mateřskou úlohu. Trpěla poporodní depresí a její vztah k nejmladšímu synovi nebyl podle všeho ideální. Jelikož mám sama dvouletého chlapečka a též jsem si prošla stejnými depresemi po porodu, bylo to pro mě velmi náročné a emotivní čtení. A smekám klobouk, jak výborně to autorka dokázala popsat. Jako by to sama prožila!

Děj se odehrává na falklandských ostrovech, kde je příroda drsná, ale i krásná. Catrin řeší problémy s lachtany, tučňáky, ale hlavně s více než stovkou kulohlavců, kteří jednoho dne vyplují na pobřeží a odmítají se nechat přenést zpět do vody. Do toho se záhadně ztrácí na ostrově malí chlapci, kteří jsou až nápadně podobní Catrininým mrtvým synům. Je Catrin vražedkyně? Dokázala by ublížit dítěti?

Příběh je napsán téměř stylem Agathy Christie Tedy ne, že by byl tak jednoduchý a krátký. To vůbec ne. Ale zápletka mi přišla dávkovaná dost podobně. Nejprve čtenář vůbec netuší, kde by mohli oni zmizelí chlapci být, pak začne tušit, kdo za tím asi tak stojí, a nakonec zjistí, že podezřelých by mohlo být mnohem více. Každý z našich tří hrdinů by mohl mít motiv a každý z nich si nese v srdci bolest, která má vliv na jeho psychiku.

Do tohoto románu jsem se oproti ostatním dlouho nemohla začíst. Nějak mi prostě nesedělo prostředí, které autorka zvolila, ani rok (vrací se totiž do roku 1994). Nakonec se však ukázala její genialita a opět mě vtáhla do děje takovým způsobem, že jsem poslední dvě třetiny knihu přečetla na jeden zátah a všechno ostatní šlo kolem.

A konec? Ten je tak neskutečně překvapivý, až vás mrazí. Garantuji vám, že tentokrát pachatele i motiv neuhodnete!

Hodnocení: 94%

Knihu Malé temné lži si můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Domino.