Komiks: Žoldnéř 1. Kult Svatého ohně

Komiksy se staly příjemným doplňkem mé četby. Takovým, kde si odpočinu od náročných příběhů a kochám se ilustracemi. Přesto, že už nejsem v komiksovém žánru takový nováček, nepřestávají mě některé kousky udivovat především svým grafickým zpracováním. Žoldnéř patří mezi ty, které mají svou obrazovou stránku zpracovanou snad nejlépe ze všech, které jsem zatím měla možnost držet v rukách.

Název: Žoldnéř 1 – Kult Svatého ohně

Autor: Vicente Segrelles

Nakladatelství: CREW

Počet stran: 64

Žoldnéř je dílo poměrně útlé, zato velkoformátové. Jeho příběh je zajímavý, i když na mě trochu až moc jednoduchý. Co však oceňuji nejvíce, jsou kvalitní ilustrace. Celý komiks je dílem jediného autora – Vicenta Segrellese. Autor příběh nejen vymyslel, ale i namaloval. Ano, tady se skutečně nejedná o kresby, ale olejomalby. Každé okénko komiksu je jedno velké umělecké dílo. Díky tomu je tento komiks tak jedinečný!

Hlavním hrdinou je – jak jinak – žoldnéř pocházející z fantastické země, která se nachází nad oblaky. Protože tam není půda, po které by chodili, ochočili si jakési draky, na kterých létají. Příběh začíná tím, že žoldnéř zachraňuje jednu dívku, manželku svého klienta, které hrozí smrtelné nebezpečí. Dáma by ho ráda svedla, ale on se nenechá. Proto mu zavaří a pošpiní ho před manželem. Ten ho nařídí chytit a potrestat. Při svém úprku se žoldnéř propadne do světa pod oblaky. Tam zjistí, že další uvězněná dívka potřebuje jeho pomoc. Vydá se ji zachránit a dostane se až na podivné místo, které má co do činění s kultem Svatého ohně. Nebudu o tom prozrazovat více, protože byste přišli o hlavní zápletku.

Příběh tohoto komiksu je poměrně jednoduchý. Sestává s několika hlavních částí, z nichž nejdůležitější jsou záchrany obou dívek. Textu ani dialogů není v knize příliš, ale vůbec to nevadí. Hlavní je na tomto komiksu umělecké ztvárnění. A to je opravdu luxusní. Na můj vkus sice barevně strohé – mám raději křiklavější tóny, ale olejomalby jsou skvostné. Autor má dokonale zvládnuté akty a jeho ženy jsou krásné (i když téměř jedna jako druhá) a muži silní. U těch se mu dařily různé podoby trochu více. Jako by měl autor u žen jeden vzor krásy – ženy – bohyně a ten stále opakoval a nedařilo se mu od něj oprostit. Skvěle propracovaná má i létající monstra – draky a mě nadchly i vzdušné paláce.

Komiks Žoldnéř mě příjemně potěšil milým příběhem, který byl umístěn ve velmi zajímavých podmínkách Himalájí, nebyl překomplikovaný, a byl snadno uvěřitelný. Jen co se týká jedné technické záležitosti – vážně může karton a lehké dřevo udržet velké množství lidí ve vzduchu? A dokonce dlouhé roky?

Hodnocení: Příběh – 55%, Ilustrace – 90%

Komiks Žoldnéř – Kult Svatého ohně zakoupíte na stránkách nakladatelství CREW.