Dům fúrií čtenáře vyděsí, pohltí a nenechá spát

Madeleine Rouxová se v Čechách i ve světě proslavila jsou první trilogií o psychiatrické léčebně – Asylum – Sanctum – Katakomby. Nyní přichází s řadou gotických románů plných temnoty a magie. První z nich s názvem, Dům fúrií nás přivádí na odlehlé panství, kde se v penzionu schází podivní hosté, aby zde léčili své neduhy. Spíše, než zdravotní jsou však psychické. Na své duši mají hluboké šrámy a obtěžkaní jsou hříchy. Opravdu přišli do tohoto domu zemřít?

Název: Dům fúrií

Autor: Madeleine Rouxová

Počet stran: 386

Hlavní hrdinkou tohoto temného gotického románu je mladičká Lousia. Dívka, která byla od malička ve své rodině jako vyvrhel. Rodiče se kvůli ní hádali a prarodiče jí raději zaplatili penzionát pro slečny, aby studovala, než aby ji měli doma. V penzionátu ji šikanovaly vychovatelky… Louisa se rozhodla vzít život do svých rukou a utekla. Protloukala se životem, jak to šlo. Občas něco štípla a občas předstírala, že umí předvídat budoucnost. Až se seznámila se starou babiznou, která jí nabídla víc. Střechu nad hlavou, teplou postel, plné břicho a přijatelnou práci služebné.

A tak se Louisa dostala do penzionu Coldthistle House, prazvláštního domu, jehož majitel se skrývá v podzemních místnostech plných exotických ptáků, a i hosté jsou tak trochu zvláštní. Louisa časem začne odkrývat pravdu o celém domě a také pochopí, že hosté, které obsluhuje jsou odsouzeni ke smrti za své hříchy. Jenže je tady Lee. Mladý muž, který se k ní cestou zachoval moc pěkně a na rozdíl od jiných hostů je nevinný. Alespoň si to Louisa myslí. A tak se rozhodne mu odsud pomoci pryč. A při té příležitosti se pokusí sama prchnout. Vyjde jí to?

Medeleine Rouxová je mistryně děsivých příběhů a okamžiků plných překvapení. Stejně jako ve zmíněné trilogii i Dům fúrií je napsán zlehka a čtivě i přes to, že gotické romány se občas čtou dost těžkopádně. V příběhu nechybí pověry, legendy o bájných kouzelných bytostech z pekel, kouzla a čáry, zázračné děti a nadpřirozené schopnosti.

I když je Dům fúrií opět primárně určen kategorii young adult čtenářů, zaujme i čtenáře dospělého. Já osobně mám gotické a noir romány moc ráda a tento mě rozhodně nezklamal. Je sice pravda, že občas jsem si něco musela přečíst vícekrát, než jsem pochopila, jak to s těmi strašidly a jejich schopnostmi vlastně je, ale ničemu to nevadilo. Rouxová stvořila úžasný svět, ve kterém jsem se cítila dobře, i když mě mrazilo v zádech. Nevadilo mi ani to, že hlavní pointa byla trochu průhledná. Ale ne příliš. I když jsem toho hodně odhadla, dokázala si autorka ponechat tajemství, kterými mě na konci překvapila.

Musím však tentokrát nakladatelství Jota vytknout opravdu velké množství chyb a překlepů. Jednou jsem se dokonce zarazila nad celým odstavcem. Vůbec mi nedával smysl. Nevím, zda to byla již chyba autorky, nebo překladatele, ale tentokrát to bylo vážně na pár facek!

Naopak pochválit opět musím krásné grafické zpracování, temné obrázky a ilustrace doplňující text, které ještě podtrhují gotickou atmosféru!

Hodnocení: 79% (Za chyby)

Knihu Dům fúrií zakoupíte nejvýhodněji na stránkách nakladatelství Jota.