Dr. Tara Swartová a její Zdroj

Otevřete svou mysl – Změníte si život!

Jak jinak začít recenzi na tuto zajímavou knihu než právě citací z její obálky? V podstatě totiž vysvětluje vše, o čem kniha je. Zdroj doktorky Tary Swartové tak trochu navazuje na Tajemství a Kouzlo Rhondy Byrne, které kdysi zbořilo žebříčky prodejnosti a změnilo pohled na život mnoha lidem. Proč tedy číst Zdroj, když už máme Tajemství?

Název: Zdroj

Autor: Dr. Tara Swartová

Nakladatelství: Metafora

Počet stran: 272

Tajemství Rhondy Byrne, se mi dostalo do ruky kolem roku 2011. Bylo to až poté, co trochu opadl boom kolem této knihy, a tak už bylo trochu vidět, zda to skutečně má či nemá nějaký vliv a účinek. Já jsem byla rozhodně z těch, kteří se knihou nadchli a nechali se strhnout. Ještě více mi však pomohla navazující kniha Kouzlo od stejné autorky, která zákony hojnosti a přitažlivosti uváděla do praxe. Pro „nevěřící Tomáše“ jsou to jen výmysly a bludy, které způsobují davové šílenství a ovlivňují řadu lidí. Jiní lidé se však radami Rhondy Byrne řídili a uspěli. Tak jak to tedy je?

Ač jsem člověk, který si díky zmíněným dvěma publikacím otevřel mysl a začal se na vše dívat z trochu jiného úhlu pohledu, stále jsem netušila, zda to je tím, že když jsme něčím nadšení, automaticky se nám vše daří a naopak, nebo to má všechno nějakou hlubší podstatu. To mi osvětlila až kniha Zdroj, která mi přinesla plno cenných poznatků o tom, jak funguje lidský mozek a jak s ním zmíněné zákony – hlavně zákon přitažlivosti a hojnosti – souvisí.

Autorka je vědkyně a veškeré hypotézy prokládá a staví na vědeckých výzkumech. Proto je toto čtení rozhodně velmi vhodné pro ty, kteří mají problém ve zmíněné zákony uvěřit. Zjistí, že to není ani „tajemství“, ani „kouzlo“, ale chemické a další procesy, které se v našem mozku dějí, když se pravidelně trénuje tím správným způsobem.

Co všechno se v této knize naučíte?

• Jak upravit „autopilotní“ myšlení a změnit zakořeněné zvyky
  • Jak využít sílu vizualizačních technik
  • Jak přestavět nervové dráhy, aby došlo k hlubokým a trvalým změnám chování
  • Jak zvládat své pocity a zklidnit mysl
  • Jak se naladit na cenné informace, které vám sděluje tělo
  • Jak psaním deníku můžete zjistit, jací opravdu jste a co vás omezuje

Můj názor na knihu:

Vzhledem k tomu, že pro mě spoustu informací nebylo žádnou novinkou, věděla jsem, o čem autorka píše a chápala, jaký mají její slova význam. Díky vědecky podloženým pasážím jsem se utvrdila v tom, že tato cesta, kterou jsem se i já rozhodla vydat už před lety, je správná. Některé věci jsem se naučila nově, nebo alespoň je dělat či přijímat jinak. Více mi však kniha Zdroj nepřinesla.

Podle mého názoru, kdo nečetl Tajemství a Kouzlo, nebude se příliš chytat. Možná si knihu přečte, možná i pochopí, o co jde, ale nebude z toho nijak uchvácený. Alespoň tak na mě Zdroj působil. Podle mě byl až zbytečně moc vědecký a chyběl mu jeden velký aspekt – podle mě nedokáže strhnout takové davy, jako Tajemství. Divila bych se, kdyby strhl alespoň jedince.

Po grafické stránce je kniha nudná, což je první chyba. Lidé vnímají jen čtený text, ale teorie a praxe se jim slévá dohromady. Chyběla mi tam výraznější výzva: TEĎ zvedněte zadek, vezměte si papír a udělejte si seznam plánů. TEĎ vytvořte své vize na nástěnku. TEĎ dělejte toto… protože pokud to v knize není, lidé se nezvednou a neudělají to. Přečtou si ji, odloží na „později“, aby si to vyzkoušeli „až bude více času“ a tím to skončí.

Takže pokud budou Zdroj číst lidé, kteří už Tajemství znají, bude to pro ně zajímavý doplněk. Jinak nevěřím, že kniha čtenářům přinese víc než pár hodin zajímavého čtení.

Hodnocení: 75%

Knihu Zdroj si můžete koupit na stránkách nakladatelství Metafora.