Audiokniha: Vlastimil Vondruška – Olomoucký bestiář

Řadu historických detektivek s Oldřichem z Chlumu mám už téměř kompletní. Chybí mi jen nejnovější a pak kniha Prokletí brněnských řeholníků. To bych ovšem nebyla já, abych si to nepopletla. Když vyšla audiokniha Olomoucký bestiář, nabyla jsem mylného dojmu, že toto je onen chybějící díl. Samozřejmě hned v prvních kapitolách jsem si uvědomila, že jsem ji už četla. Jenže vyprávění pana Jana Hyhlíka mám moc ráda, a tak jsem si audioknihu vychutnala až do konce.

Název: Olomoucký bestiář

Délka:11 hodin 52 minut

Autor:Vlastimil Vondruška

Interpret:Jan Hyhlík

Kategorie:Detektivky, thrillery

Vydavatel:Tympanum

Série:Hříšní lidé Království českého

Typ:Audiokniha

Olomoucký bestiář jsem četla už před čtyřmi lety. Proto jsem sice věděla, o čem je, po čem hlavní hrdinové pátrají a že tam hlavní roli hrají vlkodlaci, ale kdo je pachatel, to jsem si nepamatovala. Proto jsem si příběh v podání Jana Hyhlíka skvěle užila. Už jsem na jeho hlas zvyklá a skoro jsem si na něm vypěstovala závislost. Všechny audioknihy pana Vondrušky předčítá prostě skvěle.

Hlavními hrdiny jsou samozřejmě Oldřich z Chlumu, královský prokurátor a jeho dva pomocníci. Otu ze Zástřizlí většina čtenářů této řady zná. Vystupuje v každém dílu. Překvapením je však písař Wolfgang, který zde nahradil Diviše. Ten je čerstvě ženatý a zůstal doma s manželkou.

Trojice královských úředníků je vyslána na Moravu, aby vyšetřila krádež královského zlata. Jedná se o několik těžkých truhel naplněných pruskými dukáty, které se ztratily cestou přes Moravu. Král i Oldřich mají nepříjemné tušení, že v tom má prsty olomoucký biskup. Už proto je pátrání velmi ošemetné a Oldřich s pomocníky se pohybují po tenkém ledu. Do toho se ještě připletou čerstvé vraždy místních žen a dívek, kterým kdosi rozdrásal hrdlo. Řádí snad v kraji vlkodlak? A kdo jím asi tak může být?

Tento díl historické detektivní série mě neobyčejně bavil už před lety. Ne, že bych neměla ráda Diviše. Jenže vyšetřování v podobě písaře Wolfganga je zábavné i dostává jakýsi šmrnc. Tím víc, když seschlý zkroucený hrbáč náhle ožije, když potká krásnou Šonku a zamiluje se do ní. Má vůbec u tak krásné dívky šanci?

I když jsem knihu už před lety četla, pachatele jsem si nepamatovala. Nevěděla jsem, kdo ukradl zlato, ani kdo je údajným vlkodlakem. Proto jsem se do děje ponořila a snažila se pátrat spolu s hlavními hrdiny. Marně. Tentokrát jsem pachatele neodhalila. Tím, že se v knize odehrávaly hned dvě zločinné linie, nebyla jsem schopna identifikovat, kdo má v čem prsty a jakou roli v tom hraje olomoucký biskup.

Jsem moc ráda, že jsem si audioknihu pořídila a poslechla, protože Vondruškovy knihy v podání Jana Hyhlíka dostávají úplně nový rozměr. Nyní se chystám na Falknovskou huť.

Hodnocení: 80%

Audioknihu Olomoucký bestiář si můžete koupit, nebo stáhnout ukázku zdarma na Audiotéka.cz.