Velmi osobní kniha o zdraví – Co si myslím o knize Margit Slimákové?

Knihu doktorky Margit Slimákové – s názvem Velmi osobníkniha o zdraví jsem si koupila částečně proto, že jsem se chtěla dozvědět něco o zdravém životním stylu a zdravém stravování a částečně ze zvědavosti. V minulosti jsem už pár článků této autorky četla a tak jsem tak trochu věděla, do čeho jdu. Přesto jsem knihou poněkud rozčarovaná. Proč?

Margit Slimáková je vystudovaná doktorka, která svému tématu skutečně rozumí. Předkládá proto čtivou formou množství informací, které podkládá vědeckými výzkumy i osobními zkušenostmi.
Velmi oceňuji především informace o škodlivosti cukru, margarínu a chemických látek obsažených v jídle i kosmetice, nebo čistících přípravcích. Ale můj názor je, že nic se nemá přehánět. A v tom se s autorkou rozhodně neshodnu.

Margit Slimáková čtenáři od první stránky až do poslední doslova nutí názor, jak jediné správné potraviny jsou ty BIO a všechno ostatní je jed. Podle ní jsou jedy obsaženy v polotovarech, což chápu, dovážené zelenině a ovoci, ano, tady také chápu argumenty, ale i ve vodě z kohoutku. Pít čerstvé džusy z ovoce je špatně kvůli cukrům, alkohol vylučuje zcela, slazené limonády též. Je pro pití čisté vody a neslazených čajů. Ale z čeho si mám čaj udělat, aby nebyl z „jedovaté“ vody?
Dalo by se říci, že chápu veškeré autorčiny argumenty, proč jíst BIO i proč používat BIO kosmetiku a další přípravky. Má to dobrý dopad nejen na naše zdraví, ale i na životní prostředí. Jenže ne každý jedinec si může dovolit kupovat vše BIO. A její argument, že než jíst polotovary a nekvalitní potraviny, tak raději hladovět, to už podle mě hranici s Ortodoxii, tedy novodobou nemoci, kdy lidé přehnané jí jen BIO a zdravě, a Margit Slimáková se k této „nemoci“ téměř vysmívá. Což přišlo úsměvné zase mně. Jasně že to nepřizná, když to sama propaguje…
Oceňuji však autorčinu radu, vykašlat se na všechny diety a jíst především kvalitní potraviny a jídlo z nich uvařené. Vyhýbat se polotovarům, co nejvíce snížit příjem cukru, a raději vše nahradit ovocem a zeleninou a kvalitními potravinami.  To je názor, který je mi blízký a kterým se, i když nepříliš úspěšně řídím. Je to životní styl, který jsem zmiňovala již v souvislosti s knížkou Bella figura od Kamin Mohamadi a která byla pro mě jako „bible“. Nádherná knížka, u které se ztotožňují se všemi názory a přesně tak toužím žít.
Zajímá vás, zda bych knihu Margit Slimákové doporučila? Určitě ano. Vyjadřuje se totiž k mnoha tématům, které se týkají života nás všech, a upozorňuje na plno chyb i předsudků, které děláme a které máme. Tato kniha mi v mnoha věcech otevřela oči, a za to jsem ráda. Plno autorčiných rad si vezmu k srdci a pokusím se lépe a zdravější jíst, i když jsem přesvědčena, že ani nyní nežijí nějak extra nezdravě.
Největší část Velmi osobní knihy o zdraví se zabývá stravou. Zbytek pak autorka věnovala kráse, práci, udržení dobré nálady atd. I zde se neustále ohání zdravou stravou a BIO stylem, na kterém je podle ní postaveno úplně všechno. A něco na tom určitě bude.
Můj názor je, jíst zdravě, ale všeho s mírou.
Hodnoceni: 75%
Velmi osobní knihu o zdraví zakoupíte ZDE.

0 komentářů: „Velmi osobní kniha o zdraví – Co si myslím o knize Margit Slimákové?

1. Tuto knihu právě čtu, jsem v první třetině kde nevidím striktní názory, možná to teprve přijde. Nicméně myslím, že kdyby každy používal zdravý selský rozum, bylo by vyhráno p….ve stravě, v politice i životě 🙂