Recenze: Tim Weaver – Není cesty zpět

Hrdina střižený podle tvrďáků americké drsné školy, důkladné pátrání po záhadně zmizelé rodině a vodítka k vyřešení zaházená kupou falešných stop. „Není cesty zpět“ je příjemné čtení s komplikovanými zápletkami a téměř neuvěřitelným překvapením na konci. David Raker je stále ve skvělé formě a vy se o něm dozvíte i pár zajímavostí z jeho soukromí.

Nakladatelství: Mystery Press

Počet stran: 400

Angličan Tim Weaver (1975) se celý profesní život zabýval psaním coby novinář a redaktor. Díky tomu si vybrousil řemeslo a vytvořil si nezaměnitelný styl. Navzdory úspěšné kariéře v médiích se rozhodl odejít na volnou nohu a psát thrillery. U nás vyšly dvě jeho knihy, „Bez slitování“ a aktuální novinku „Není cesty zpět“ vydalo nakladatelství Mystery Press. Obě knihy měly úspěch a Weaver má našlápnuto ke skvělé kariéře profesionálního spisovatele.

Weaver má načteno a v detektivním žánru se skvěle orientuje. Z různých směrů a útvarů si vybral to, co potřeboval k vytvoření výjimečného příběhu. Třebaže vás občas přepadne pocit, že něco podobného jste už četli, „Není cesty zpět“ je svébytný a originální román. Hlavní postava amatérského pátrače Davida Rakera by obstála i v knihách tzv. americké drsné školy. Příběh se odehrává v ospalé vísce v Anglii a zároveň v hráčských doupatech v Americe, a tak se tu skvěle snoubí klasická detektivka – hádanka s akčním thrillerem. Nu, a protože David Raker pátrá po pohřešovaných osobách a kromě něj jsou tu i profesionální policisté, najdeme tu i spoustu motivů typických pro krimi romány.

Hlavní zápletka, ve které jde o zmizení celé rodiny, má v sobě něco až téměř mystického a strašidelného. Dějiště tohoto zločinu je na první pohled neškodné, ale vy cítíte, že poklidná víska není taková, za jakou se vydává. David Raker se setkává se středoškolskou láskou, která je shodou okolností příbuznou zmizelých. Kvůli ní se pouští do pátrání a v tu chvíli nemůže tušit, co všechno se zde odehrálo a odehrává. Postav je tu tak akorát, takže se vám nijak nepletou a jsou snadno rozpoznatelní. Autor se nespokojí pouze s jednou zápletkou a s jedním nebo dvěma zločiny. Tenhle chlápek fakt netroškaří a vy se připravte na propletence zalité krví.

David Raker bere své poslání vážně, a protože svou práci miluje, snaží se vám ji co nejvíc přiblížit. Jeho popisy jsou poměrně podrobné, a i když to obecně nemám ráda, v této knize mě to kupodivu bavilo. Snad proto, že popisné pasáže zpomalovaly děj a vy jste tušili, že po nich bude následovat něco, z čeho vám bude běhat mráz po zádech. Weaver umí překvapit a všechna čest tomu, jak stupňuje napětí a pokouší vaši zvědavost. Záhad přibývá a vy se připravte na řadu šokujících překvapení. Weaver využil všechno, co se kdy v detektivkách osvědčilo, ale věřte mi, že správné řešení vás nenapadne.

Dialogy jsou břitké, a co je opravdu úžasné, to je navození atmosféry. Pro Weavera je důležitý místopis, a protože jsme v detektivce, věnuje prostor řadě detaiůl, které by v jiném žánru byly možná už nadbytečné. Ale tady všechno souvisí se vším, a když se seznámíte s brilantními dedukcemi hlavního hrdiny, budete žasnout nad tím, co všechno vám uniklo. „Není cesty zpět“ je solidní ukázka toho, jak mají vypadat inteligentní a promyšlené detektivky.

0 odpovědí na “Recenze: Tim Weaver – Není cesty zpět”

1. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

Připojte se k úspěchu – Spojte se s více než 4 miliony investorů a obchodníků ze 170 zemí

227,651,647 – Otevřené obchody na eToro