Recenze: Sofia Caspariová – V zemi korálového stromu

První díl argentinské ságy nás seznamuje s nesourodou trojicí, která se potká na společné plavbě na lodi, když cestují z Německa do Buenos Aires. Anna, Viktorie a Julius se během dlouhé plavby spřátelí a poznají jeden druhého. Přesto si ponechávají svá tajemství. Netuší, že se ještě někdy po doplutí na cílové místo potkají. I když se každý vypraví za svým vlastním životem, osud svede jejich kroky znovu dohromady…

Nakladatelství: Euromedia group s.r.o
Počet stran: 558

Hlavní hrdinkou je především Anna. Pochází z německé rolnické rodiny, která již před časem odcestovala do Argentiny, aby zde začala nový život. Cestovní agent jim nasliboval vlastní pozemky, úrodný kraj, plno krav a jiného dobytka, který jim zajistí obživu a především úspěšný a krásný život. Jelikož nebylo dost peněz na cestu pro všechny, Anna musela počkat, až si na cestu našetří. Proto věří, že až dorazí na místo, bude ji očekávat rodina a její manžel na vlastní farmě. Když dorazí do Buenos Aires, je v šoku. Nejenže rodina nemá žádné pozemky, ale navíc třou bídu s nouzí. Dělají, co se právě naskytne, otec nedělá vůbec, ten vyměnil práci za lahev alkoholu a Annin manžel je těžce nemocný. Anna neváhá a hledá práci, aby situaci rodiny obrátila k lepšímu. Dlouhodobě se jí to však nedaří.
Když už se zdá situace neúnosná a Anna opět přijde o svou práci, rozhodne se odcestovat na dalekou Saltu, kde by měla ve svém honosném sídle na farmě manžela žít právě její přítelkyně z lodi – Viktorie. Anna se rozhodne ji požádat o pomoc, aby měla dostatek peněz a mohla se konečně postavit na vlastní nohy. Na Saltě se také znovu setká s Juliem a uvědomí si, že její srdce stále tluče především pro něj. Dokáže přemoci svůj původ a dá se s Juliem dohromady, nebo existuje příliš mnoho překážek?
V zemi korálového stromu je román táhnoucí se po několik let. Poprvé se s Annou setkáváme v roce 1863 a loučíme se s ní v roce 1876. Za tu dobu sledujeme její přerod z mladé naivní dívky v rozumnou dospělou ženu, matku, manželku, milenku i zkušenou obchodnici. Psychologii postav autorka vykreslila tak citlivě, že prožíváme životy našich tří hrdinů velmi intenzivně. Bojíme se o ně, přejeme jim štěstí a úspěch…
Pro mě byla knížka krásná především proto, že se jednalo o rodinný příběh. Mám ráda knihy, kde sledujeme osudy celé rodiny, bratrů a sester. Je sice pravda, že v tomto díle nedostali svůj prostor úplně všichni, např. Annina sestra Lenchen byla trochu upozaděna, ale třeba se dočkáme jejího příběhu v dalších dílech.
Román obsahuje v podstatě vše, co jsem od něj očekávala. Silný zajímavý příběh, lásku, dobrodružství, osoby dobré i špatné a také ty, kteří se v průběhu let změní, nebo se ukáže, že jejich charakter není zase tak moc pokřivený… A naopak také osoby, kteří za maskou nevinnosti a serióznosti skrývají špatnost, špínu a zlo.
Čekala jsem sice, že kniha bude více exotičtější, ale i tak se mi moc líbila. Příběh se odehrával hlavně v Buenos Aires, což bylo na konci 19. století město plné špíny, chudiny, sucha, prachu a špatných životních podmínek. A potom na Saltě, na farmě Viktorie a jejího manžela, kde už kousek exotiky byl. Přesto jsem si podle autorčina popisu představovala spíše suchou prérii kde tu a tam vykoukne nějaký ten sukulent, nebo i kvetoucí strom.
Román V zemi korálového stromu jsem registrovala už někdy v roce 2013, kdy poprvé vyšel v Knižním klubu (nebo možná v Ikaru, nejsem si teď jistá), ale váhala jsem nad koupí. Když se v loňském roce všechny tři díly objevily v Levných knihách, věděla jsem, že nastal ten správný čas si knihu pořídit. Celou trilogii mi nakonec donesl „Ježíšek“ a já z ní měla velikou radost. Nejraději bych sáhla hned po dalším dílu, ale přednost teď budou mít recenzní výtisky.
Pokud stále váháte nad koupí, nebo přečtením této trilogie, určitě ji mohu doporučit. Kde ještě knihu seženete a kde ji mají nejlevnější, s tím vám pomůže portál Srovname.cz, tak mrkněte a kupujte, dokud je ještě kniha a její pokračování k dispozici. 🙂
V zemi korálového stromu koupíte např. zde.

0 odpovědí na “Recenze: Sofia Caspariová – V zemi korálového stromu”