Recenze: Roberta Richová – Porodní bába z harému (2.)

Strhující dobrodružný příběh na pozadí historické Konstantinopole vám nedovolí knihu odložit. Židovská porodní bába Hanna se opět vrhá do nebezpečí a neváhá ohrozit svůj život, aby zachránila jiný. Jestliže se mi první díl líbil, druhý mě naprosto uchvátil. A jestli jste ještě nečetli ani jeden, okamžitě se do toho pusťte. 🙂

Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 256
Rok:2016

Hanna Léviová žije s milovaným Izákem v Konstantinopoli a zdá se, že jí nic nechybí: má příjemný dům a získala si přízeň mocných v harému sultánova paláce. Jenže právě tam se ze soucitu zaplete do intriky, která ji může stát život, neboť nová otrokyně, o kterou má sultán zájem, skrývá nebezpečné tajemství. Když se pak dosud idylický domov ocitne v ohrožení, Hanna bude potřebovat všechnu svou obratnost a statečnost, aby zachránila sebe i svou rodinu.

Porodní bábu Hannu a jejího muže Izáka jsme poprvé mohli poznat v knize Porodní bába z Benátek. Tehdy se Izák ocitl v otroctví a Hanna nasadila svůj život k tomu, aby ho zachránila a mohla vykoupit. Osud jejich kroky dovedl až do Konstantinopole, kde se usadili. Nyní se s nimi opět setkáváme. Oba žijí v krásném domě se zahradou, vyrábí hedvábí a vychovávají nevlastního syna Mattea, kterému Hanna v prvním díle zachránila život. Právě on je zdrojem radostí, ale také starostí. Je totiž synem bohatého benátského šlechtice a o jeho osudu se dozví kdosi, kdo by se jeho prostřednictvím rád dostal k moci.

Aby toho nebylo málo, Hanna je povolána do paláce, aby potvrdila, nebo vyvrátila panenství nové otrokyně Ley. Dívka je ještě dítě a navíc Židovka. Pokud Hanna poví pravdu, dívku čeká krutá a rychlá smrt v nevěstinci. Jak se Hanna rozhodne? Ohrozí dívku, nebo jí zachrání život na úkor toho svého?

První díl se četl velmi dobře, byl strhující, místy napínavý a děj ubíhal někdy až příliš rychle. Místy bylo ještě znát nejistotu autorky, která vydala svou knižní prvotinu. V tomto díle nejistota mizí a nastupuje krásný příběh plný dobrodružství, vystavěný na historickém pozadí a dobře nastudovaných a popsaných dobových reáliích. Autorka nás naprosto nenásilně poučuje o životě v harému, o zvycích sultána a jeho konkubín, stejně jako o židovských tradicích. Popisuje to, o čem si sice můžeme přečíst v historických publikacích, ale jen těžko si to můžeme představit ve skutečnosti. Richová vše popisuje tak, že máte pocit, že se děj odehrává před vámi na plátně, a ne v knize. Málokdo dokáže historický román napsat takto poutavě, nenásilně a velmi realisticky, aniž by čtenáře nudil popisy okolí, míst a historických událostí. Richová toto všechno dokázala a navíc to propojila s dobrodružným příběhem plným napětí i odvahy.

I když se to může zdát jako historická romance o lásce, rozhodně nečekejte červenou knihovnu, zamilované scény a romantické výjevy. Toto je kvalitní historický příběh plný dramatických zvratů, který vás naprosto strhne a pohltí. Porodní bába z harému si získala mé srdce a já jen doufám, že toto není poslední díl, který autorka napsala. Ráda bych četla i další osudy Hanny a také jejího synka Mattea.

Hodnocení: 5/5

0 odpovědí na “Recenze: Roberta Richová – Porodní bába z harému (2.)”