Recenze: Robert Crais – Slib

Elvis Cole, Joe Pike, Scott James a legendární policejní pes Maggie – tentokrát pohromadě. Všechny oblíbené hrdiny Craisových románů svede dohromady náhoda. Ocitnou se skoro všichni v jednu dobu na stejném místě. Na místě činu! Jak souvisí případ Elvise Colea se zásahem, který právě provádí Scott James a jeho fena Maggie v domě, kde se schovává pachatel? A je podezřelý mužem, kterého hledá Cole? Proč mu neotevřel, když tam zvonil – sám, bez policie?

Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 376

Knihy Roberta Craise z nakladatelství Metafora znám a sleduji, přestože Slib je má teprve druhá jeho detektivka. (A rozhodně ne poslední!) Jelikož jsem pejskař, nemohla jsem si před pár roky nechat ujít knížku Podezřelý, kde jsem se poprvé setkala s Maggie. Výborně vycvičenou fenou z armády, která téměř zahynula se svým pánem ve válce v Afghánistánu. Na rozdíl od něj však přežila. Pohlcena v psychických problémech se ocitla mezi policejními psy a byla přiřazena k muži, který bojuje s podobnými běsy. Zemřela mu před očima kolegyně a sám málem zahynul. Stejně jako Maggie dosud trpí děsivými nočními můrami. Narozdíl od ní však chodí na terapie a bere léky. Během knihy Podezřelý se z nich stává skvěle sehraný tým.

Výše zmíněný příběh mě natolik okouzlil, že když se nyní objevila na pultech Craisova novinka, kde opět figuruje Maggie, neodolala jsem. Příběh je však ještě lepší. Je v něm totiž více již známých Craisových vyšetřovatelů a já jsem tak měla možnost seznámit se i s dalšími oblíbenými hrdiny jeho knih. Sice jsem se ze začátku bála, že tam bude více o nich, než o fence, ale postupem čtení jsem zjistila, že to vůbec není na škodu. Crais je profesionál, který dokáže čtenáře vtáhnout do děje a naprosto ho pohltit. I jeho ostatní vyšetřovatelé jsou sympaťáci, které budete mít rádi, budete se o ně bát, rozčilovat se s nimi a tajit dech nad nečistou hrou pachatelů.

Ale o čem vůbec kniha Slib je? Jako první se na scéně objevuje Elvis Cole. Soukromý vyšetřovatel, který dostal za úkol, najít několik týdnů ztracenou Amy a jejího průvodce, tajemného Charlese, do kterého se dáma údajně zamilovala. Hrozí totiž, že ji dotyčný svede na scestí a předá ji do rukou zločinu. Když Cole sleduje dům, ve kterém má přebývat Amyn přítel, který by mu snad o ní mohl něco povědět, strhne se v okolí poprask. Všude se hemží policisté a v „Coleově“ domě začnou obléhat pachatele. Na scéně se poprvé objeví také Scott James s Maggie. Zatímco hovoří s podivným mužem, aniž by tušil, že je pachatelem, Maggie vypátrá zásoby výbušnin. Pachatel prchne a Scott s Coleem mají najednou společný cíl. Může tento podezřelý muž dovést Colea až k Amy? A je to on, kdo usiluje o Scottův život, protože s ním hovořil a znal jeho tvář?

Robert Crais je opravdu profík, který ví, jak psát. Nejen že mi byly hlavní hrdinové od počátku sympatičtí, ale především mě příběh okamžitě vtáhl. Ani chvilku jsem se nenudila a těšila se na každou další stránku. I když jsem knížku četla v prostředí a v době, kdy nebyl právě na čtení klid, natolik mě knížka vždy pohltila, že jsem nevnímala nic kolem sebe a jen četla.

Nechybí divoké honičky, výbušné nástrahy, pokusy o otravu i klasické pátrání. Kombinace soukromého detektiva s policistou na nuceném volnu a vysloužilou mariňačkou (Maggie) byla naprosto skvělá. I když se to někomu může zdát jako klišé a laciné oslňování čtenáře, naprosto mi vyhovovalo, že oba muži měli po ruce kontakty a přátele, kterým vždy mohli zavolat a dostali se o kus dál v pátrání. Díky Joe Pikovi a jeho známému Jonovi nebyl problém kohokoli setřást, nebo naopak sledovat, vystopovat štěnice, či naopak nasadit kamery na potřebná místa. Zdánlivě jednoduchou linku příběhu pak komplikovala žena, která si najala Colea na nalezení Amy a také někdo uvnitř policie, kdo ve skutečnosti hrál tajně pro druhou stranu. Zbývá ještě otázka, kdo tou druhou stranou byl?

Robert Crais mě nezklamal. I tato jeho kniha mě naprosto nadchla a vložené kapitoly, kdy autor vyprávěl pohledem a cítěním feny Maggie byly i tentokrát jedinečné a skvělé. Díky tomu, že autor nakombinoval více svých detektivů do jedné knihy mě navíc navnadil k tomu, abych si přečetla konečně i další Craisovy knihy.

Kdo tedy máte rádi akční detektivky se střílením, drogami, mafiány a schopnými detektivy a policisty, nebo milujete psí hrdiny, určitě si přečtěte knihu Slib!

Za výtisk moc děkuji nakladatelství Metafora.

0 odpovědí na “Recenze: Robert Crais – Slib”