Recenze: Robert Bryndza – Temné hlubiny

Nová kniha britského autory Roberta Bryndzy Temné hlubiny je jednou z nejočekávanějších podzimních novinek. Jedná se už o třetí případ šéfinspektorky Eriky Fosterové a čtenáři předchozích dvou dílů už dobře vědí, že s Bryndzovou knihou se rozhodně nebudou nudit. I já patřila mezi ty, co se knihy nemohli dočkat a musím podotknout, že předčila má očekávání. Temné hlubiny jsou zatím ze všech tří vynikajících thrillerů jednoznačně nejlepší.

Nakladartelství: Cosmopolis (Grada)
Počet stran: 416

Britský autor Robert Bryndza se představil českým čtenářům svou první knihou Dívka v ledu a hned si získal jejich přízeň. Jeho svérázná hrdinka Erika Fosterová, která se potýká se zpackaným životem a krutou rodinou minulostí si získala jejich srdce a tak s napětím očekávají další a další příběhy. Nyní vyšla již třetí kniha ve které vystupuje a pro mě je dosud nejlepší.
Temné hlubiny začínají ve chvíli, kdy Erika se svým novým týmem prohledává zatopený lom na okraji Londýna, aby našli kufr plný drog, který má usvědčit chyceného drogového dealera. Jedná se o první a hned velký Eričin případ, kde se osvědčila jako skvělá policistka. Jenže kufr není to jediné, co najdou. Potápěči vyloví i podivný igelitový balík zatížený řetězy. Uvnitř se ukrývá kostra dítěte.
Mrtvá je rychle identifikována jako dívenka, která se ztratila před 26 lety z Londýna, když odcházela na oslavu své kamarádky. Zdálo se, že v tom má prsty místní pedofil, jenže tehdy mu policie nebyla schopna nic dokázat. Případ malé Jessicy tehdy poznamenal mnoho lidí. Nejen její rodinu. Amanda, policistka, která tehdy její případ vyšetřovala, se dodnes nevzpamatovala a hodlá se na znovuotevření případu podílet. Jenže vrah, který nebyl před lety dopaden, hodlá své tajemství udržet i nyní. A neváhá kvůli tomu znovu zabít.
Co lze napsat ke knize, které předchází dva naprosto skvělé díly? Snad jen, že se jim dokonale vyrovnala a v mnohém je předčila. Vyšetřování starého a mnoho let odsunutého případu se mi hodně líbilo a bavilo mě ještě více, než předchozí dva díly. Bylo stejně strhující, ale snad ještě více napínavé. O to víc, že tentokrát jsem sice tušila, kde je nějaká chyba, ale do poslední chvíle jsem nepřišla na to, co se tehdy před lety vlastně stalo.
Velmi mě bavila také vedlejší linie příběhu, kdy sledujeme soukromí Eriky. Litujeme jí, když se najednou v jejím malém bytě ocitne sestra s dětmi a s velkým napětím očekáváme, zda již Erika konečně překoná tragickou smrt manžela a naváže nový vztah.
To všechno ve spojení s napínavou zápletkou a svižným, dobře napsaným příběhem dělá knihu naprosto neodložitelnou. Já jsem celkem disciplinovaný čtenář, který včas večer odkládá knihu, aby se vyspal (s malými dětmi to snad ani jinak nejde). Ale tady šla veškerá morálka stranou. Prostě jsem četla a četla a mít klid a čas, zvládla bych Temné hlubiny zhltnout za jediný den.
Robert Bryndza a jeho knihy je pro mě srovnatelný se skvělou autorkou S.J.Bolton, kterou rovněž čtu velmi ráda. Tito dva autoři jsou pro mě naprosto nejlepší v daném žánru a já jen doufám, že Bryndza bude psát další a další knihy, ve kterých bude vystupovat právě Erika. Protože kdyby začal psát novou řadu, asi by mi hodně chyběla.
V současné době autor napsal další dvě knihy, které boří žebříčky prodejnosti a oblíbenosti v zahraničí a tak doufám, že budou u nás přeloženy a vydány co nejdříve.
Hodnocení: 100%
Knihu Temné hlubiny zakoupíte na stránkách nakladatelství Cosmopolis.