Recenze: Rachel Abbottová – Zabij mě znovu

Baví vás psychologické thrillery říznuté klasickou detektivkou? Máte rádi napětí a scény, u kterých tuhne krev v žilách? Nebojíte se emocí a srdceryvných scén? „Zabij mě znovu“ je báječná směs všeho, co může zábavná literatura nabídnout. Příběh je čtivý, plný nečekaných zápletek a vy z něj budete nadšení. Obzvláště v případě, že jste žena.

Nakladatelství: Mladá fronta

Počet stran: 288

Angličanka Rachel Abottová (1953) pracovala jako systémová analytička a dokonce vedla vlastní firmu. S literaturou neměla profesně pranic společného, o to víc překvapuje, že píše jako autor s mnohaletou praxí. Ve skutečnosti zatím vyšlo jen několik knih, které ale zaznamenaly okamžitý úspěch. Držely se na předních příčkách prodejnosti a Abbottovou vystřelily na literární Olymp. Čeští čtenáři už měli příležitost přečíst si její romány „Spi sladce“, „Nezvěstná“ a Ohrožená“. Knihy vydalo nakladatelství Mladá fronta.

Rachel Abbottová je specialistka na thrillery, ve kterých figurují ženy a děti. Pokud si potrpíte na přirovnání, tak si představte „Zmizelou“ zkříženou s „Dokonalým cizincem“ a „Vdovou“. Autorka je skvělá psycholožka a je úžasné sledovat, jak se dokáže vcítit do svých postav. Zatímco předchozí „Ohrožená“ byla více klasickou detektivkou – hádankou, „Zabij mě znovu“ je čistokrevný psychothriller. Abbotová si vypilovala svůj styl, a když ji srovnám s některými profláklejšími autorkami tohoto žánru, tak její prózy patří k nadprůměru.

Tempo je rychlé a celá kniha je tak zamotaná, že nebudete vědět ani to, jak se jmenujete. Abbottová je intrikánka a celou dobu si s vámi hraje jako kočka s myší. Neustále vám předkládá další a další falešné stopy, aby vás totálně zmátla. Baví ji provokovat a svádět vás na scestí a například titul knihy „Zabij mě znovu“ je sám o sobě škodolibým žertíkem a skvělou falešnou stopou. Abbottová rozehrála úžasné drama na poměrně malé ploše a stačilo jí k tomu pouze několik aktérů. Všechno se točí kolem hlavní hrdinky Maggie, ale věřte mi, že u téhle knihy se nebudete ani na chviličku nudit.

Maggie pracuje jako obhájkyně zločinců a aktuálně obhajuje muže, který přepadal staré ženy. Když se Maggie jednoho dne vrací domů, po cestě ji zastihne telefonát od osmiletého syna. Ten jí sdělí, že zůstal doma pouze se sestřičkou, protože táta odešel do práce a už se nevrátil. Maggie tuší, že se děje něco podivného, ale ve skutečnosti nemá ani ponětí o tom, jak zlé to všechno je. Věci se komplikují, dochází k prvním zločinům a Maggie si začíná uvědomovat, že se ocitla uprostřed něčeho děsivého. Problémy se na ní hrnou ze všech stran, a když se dozví, že došlo k vraždě ženy, která by mohla být její dvojnicí, uvědomí si, že si s ní a s její rodinou někdo hraje jako s loutkami.

Jenomže kdo je nepřítel a o co mu jde? Ještě palčivější otázka je, komu může naopak důvěřovat. V románu „Zabij mě znovu“ je málokdo tím, za koho se vydává a vás čeká několik parádních překvapení. Pátrání po sériovém vrahovi se ujímá Tom Douglas, který se v „Ohrožené“ odstěhoval na poklidný venkov. V tomto příběhu pracuje opět na kriminálce a podstatnou roli tu má jedna postava z jeho minulosti. Abbottová není žádná citlivka, a jak nešetří své postavy, nešetří ani své čtenáře.

Kniha je napínavá od začátku do konce, pořád se něco děje a pokaždé je to něco jiného, než čekáte. Dialogy jiskří, napětí se stupňuje a vás naprosto ovládá atmosféra děsu. V této knize není nic jisté a dlouho nebudete vědět ani to, jaká je ve skutečnosti sama Maggie. Tenhle příběh se vám zažere pod kůži a vy budete mít dlouho o čem přemýšlet.