Recenze: Petra Nachtmanová – Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou

„Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou“ české autorky Petry Nachtmanové je ideální čtení na léto. Čeká vás romantika, humor i dost drsné hlášky hlavní hrdinky. Téma milostných karambolů a hledání toho pravého zná každá z nás a knihu ocení všechny čtenářky bez rozdílu věku. A umím si představit, že se nad Simoninými eskapádami pobaví i muži.

Nakladatelství: Taťána Kubátová – Petunky
Počet stran: 176

Humorný román o hledání životních lásek, o přírodních nástrahách a mužských (ne)dokonalostech. Simona nedávno opustila přítele, protože dál nehodlala trávit čas v nebezpečně vyzdobené ložnici. Jelena se už několik let věnuje raději své úspěšné cukrárně a vyrábění dortů než zkoumání opačného pohlaví. Poslední zkušenost ji totiž málem stála život, když se miláčkovi snažila splnit náročné tužby. Zanedlouho se Simona znovu zamiluje. Její láska vyprovokuje Jelenu k činům – také se chce zamilovat. A ne jen tak do někoho! Hodlá však svého budoucího muže pořádně prozkoumat dřív, než jí přichystá nějaké nemilé odhalení. Kvůli tomu je ochotna prolézat hluboké lesy, křoviska, šlapat desítky kilometrů po svých, přespávat pod převisy a vybírat ideála mezi nefalšovanými vyznavači ohňů. A Simona nesmí u ničeho chybět!

Petra Nachtmanová (1972) patří již nějakou dobu mezi známé a osvědčené autorky ženských románů. Všechny jsou psané s lehkostí, humorem a značnou nadsázkou. Nachtmanové hrdinky jsou silné ženské, které touží po lásce, a i když jsou (někdy i hodně) otřískané životem, neztratily víru v to, že někde přece musí existovat muž, který se k nim hodí. Autorka, která žije v zahraničí, pravidelně publikuje a každý rok jí vychází minimálně jedna kniha. Naposledy to byla „Hodinová manželka Eva“ a na červenec chystá brněnské nakladatelství Moba román „Vdaná potvora“.

Ve „Svůdkyni s modrým nebem nad hlavou“ využila autorka všechno, co se jí osvědčilo. Díky tomu je kniha jednou z nejlepších, které vytvořila. Příběh vypráví v první osobě třicátnice Simona, která se svérázným způsobem rozhodne vyřešit trable s přítelem. Vilém je sice úžasně milý a hodný člověk, ale jeho životní vášní je myslivost. Simona se snaží brát jeho koníček s nadhledem, ale jak se říká, čeho je moc, toho je příliš. Vilém tráví noci na číhané, a když s ním Simona jednou vyrazí, místo romantických chvilek na posedu se dočká zánětu močového měchýře.

Poslední kapkou je výzdoba ložnice, kterou Vilém pojal poněkud svérázným způsobem. Simona se naštve, práskne dveřmi a prohlásí, že přítele ani vypreparovanou zvěř nechce už nikdy vidět. Na smutnění a sebelítost nemá čas, protože brzy se na první pohled zamiluje do Romana alias Ronyho. Rony je sexy týpek, a když pozve svou vyvolenou na čundr, Simona ani na chvíli nezaváhá. Svolá starou partu a pozve i svou nejlepší přítelkyni Jelenu. Jelena je po rozchodu, a tak se rozhodne Simonu doprovodit, aby v lůně přírody našla toho pravého. Tím se rozjíždí neuvěřitelná série vtipných dobrodružství.

Simona se sbližuje s Romanem, zhýčkaná majitelka cukrárny bojuje o přežití v drsné krajině a obě mladé ženy čelí vtipným průpovídkám svých kolegů trampů. Během víkendových výšlapů se setkávají s rozličnými existencemi a vy můžete jen hádat, zda se mezi nimi objeví někdo, kdo padne Jeleně do oka. Z povrchních známých se stávají přátelé a Nachtmanová poskytla dostatek prostoru i vedlejším postavám. Úžasná je například poněkud výstřední dívka Bažina, která se zasekne na farmě při hledání vajec.

Příběh je optimistický, příjemně komplikovaný a některé epizody končí dost překvapivě. Vyústění příběhu možná odhadnete, ale to vás rozhodně neochudí o čtenářský zážitek. Největší devizou knihy je totiž humor, který je někdy až absurdní. Simona i Jelena jsou zemité ženské, které se vzájemně popichují, neberou si servítky a o pánech tvorstva si myslí své. Rozhodně to nejsou žádné nanynky ani intelektuálky a vám nebude dělat problém se s nimi ztotožnit. Některé jejich hlášky jsou dost na hraně a tím je „Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou“ blízká Bočkově „Aristokratce“.

Simona i Jelena umí být pěkně drsné a díky tomu si knihu přečtou s požitkem i muži, kteří se považují za cyniky. Autorčin styl je lidový, peprný a z každé věty je znát, jak si psaní užívala. Díky tomu si „Svůdkyni s modrým nebem nad hlavou“ budete užívat i vy.