Recenze: Nora Roberts – Kruh věrných (1.)

Šest lidí, kteří se neznají. Šest lidí, kteří si mají bezmezně důvěřovat a nebát se jeden za druhého položit život. Šest věrných, kteří mají bojovat za spásu světů proti upírské apokalypse, až nastane ten správný čas – Samhain. Mají pouhé tři měsíce na to, aby se poznali, sehráli a naučili se vzájemně podporovat jeden druhého. Aby se dokázali ubránit tisícům upírů a zachránit lidstvo. Dokážou to?

Počet stran: 344

Nora Roberts je především autorka známá svými romantickými poutavými a také dobrodružnými romány. Čas od času se však v její tvorbě objeví série plná kouzel a magických prvků. A kniha s názvem Kruh věrných zahajuje právě jednu z nich. Ústředním motivem se boj dobra se zlem. Boj šestice lidí, kteří se postupem času seznamují, sbližují a zdokonalují v boji, aby později splnili svůj životní úkol – zabránili upírům vedeným jejich královnou Lilith, aby pohltili a zničili světy. Píšu světy, protože autorka v tomto díle stvořila světů více. Poznáme zde nejen ten náš, běžný, ale také středověkou říši, odkud pochází dva hrdinové – kouzelník Hoyt a jeho bratr, nyní „dobrý“ upír Cien. Další dva hrdinové pak přicházejí z bájné země Gheel, kde je to hodně podobné našemu středověku, ale pohybují se tam rovněž kouzelníci, čarodějky a podle legendy se králem či královnou země může stát pouze ten, kdo vytáhne bájný meč z kamene. Larkin je kníže právě z této země. Jeho úkolem je nejen bojovat v kruhu věrných, ale také ochraňovat svou sestřenici Moiru, která je princeznou a budoucí dědičkou celé říše.
Mně se jako první dostal do rukou druhý díl této série s názvem Tanec Bohů. Tak se totiž jmenuje místo – kamenný kruh, který slouží hrdinům i nepřátelům k přemisťování z jedné země a doby do druhé. Díky tomu jsem věděla, kdo všechno do šestice patří – vedle již zmíněných osob také čarodějka Gleena a mladá žena a bojovnice – tzv. Lovkyně upírů Blair. Zatímco Blair se stala hlavní hrdinkou druhého dílu, zde dostala přednost Gleena a především kouzelník Hoyt, který se s Gleenou sblížil mnohem více, než požadoval „kruh věrných“. Sledujeme Hoytův příchod do současnosti, jeho nalezení bratra, který je již tisíc let upírem, jeho adaptaci v neznámém prostředí a v poznávání novodobých vymožeností (metro, auto, výtah, káva, atd.) a především jeho seznámení s Gleenou. Nejen, že s touto mladou a krásnou čarodějkou musí najít společnou řeč, aby dokázali svými kouzly posílit kruh, ale Gleena mu také pomáhá vyrovnat se se situací, že on a jeho bratr žijí, zatímco jejich rodina, která zůstala ve 12. století je již léta po smrti a on si jejich jména i životní data může přečíst vytesaná na hrobech.
Kruh věrných přináší romantiku i napětí. Velmi oceňuji, že autorka nedělá nic černé, ani bílé. Cian je sice upír, který nepije již staletí lidskou krev a tudíž nezabíjí lidi, má však své chyby, se kterými bojuje. Díky tomu je mnohem těžší získat si důvěru ostatních v kruhu, kteří ho vnímají zprvu jako hrozbu a nebezpečí. Nepomůže mu v tom ani komplikovaný vztah s bratrem Hoytem, se kterým se neustále dohadují a vyčítají si vzájemně svou i rodinou situaci. Oceňuji, že autorka dala mnoha postavám možnost se měnit. Procházet viditelnou proměnou, která oživuje děj a hlavně dokáže napínat čtenáře do poslední chvilky. Není totiž vůbec jisté, co se stane během dalších pár stránek. Autorka dokáže hrdinům „vystrojit“ svatbu a vzápětí je pošle do bitvy s upíry na život a na smrt. Nebojí se životy dávat i brát a to i osobám blízkým našim hrdinům.  Tím dělá ze zdánlivě pouze romantického příběhu napínavou knihu plnou dobrodružství, ale také přátelství a silných pout.
Zatímco druhý díl byl dynamičtější a bylo v něm více bojů, tady jsme všechny hrdiny postupně poznali a zjistili jsme, jak se seznámili a jak těžké bylo začít si důvěřovat navzájem. Nedokážu říci, který z dílů se mi líbil více. Kruh věrných byl hodně hluboký, citlivý, a dojemný, protože především odchod některých hrdinů z vlastní země a od rodiny, kterou už možná nikdy neuvidí, byl hodně emotivní. Kniha se mi četla výborně, byla svižná, čtivá, napínavá i romantická zároveň.
Pokud máte rádi fantasy literaturu s prvky romantiky, nebo si naopak chcete dopřát romantickou četbu s trochou kouzel a nadpřirozených schopností hrdinů, rozhodně tuto sérii doporučuji. První dva díly Kruh věrných a Tanec bohů si můžete zakoupit a přečíst již nyní. Třetí díl pak vyjde během července. Já se na něj už teď nesmírně těším!

Hodnocení: 83%

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Alpress.

0 odpovědí na “Recenze: Nora Roberts – Kruh věrných (1.)”