Recenze: Luisa Bureschová – Když je láska slepá

Román o lásce, ve kterém není ani špetka romantiky! Pokud čekáte červenou knihovnu, jste na omylu. Toto je román viděný reálným pohledem. Jak se Alia vyrovná s nevěrou svého až dosud téměř dokonalého manžela? Dokáže se vzpamatovat ze zrady a žít se svou dcerkou zase normálně? Nebo bude o svou lásku bojovat a dostane ji zpět? A má vůbec smysl tento rozbitý vztah znovu lepit?

Nakladatelství: Host
Počet stran: 384

Aliu a Leandera všichni vnímají jako pár snů a poté, co se jim narodí dcera, se idylka zdá být dokonalá. Půvabně chaotická Alia i lidé kolem ní věří, že její vztah je zcela mimořádný. O to překvapivější je pak Leanderovo náhlé přiznání: „Musím ti něco říct. Mám jinou.“ Situaci, kterou Alia zná jen z laciných romantických knih, o nichž píše diplomovou práci, najednou zažívá na vlastní kůži. Zhroutí se jí svět. Jak se smířit s odchodem životního partnera?

Alia je mladá sebevědomá žena, žijící v na první pohled dokonalém manželství s Leandrem. Učí se na zkoušky na vysoké škole, kam se na jeho popud přihlásila v době, kdy všichni ostatní promovali a začínali žít. Do toho je na mateřské se svou malou holčičkou a tudíž je prakticky finančně závislá na Leandrovi, což jí není dvakrát po chuti. Stres ze studia a ztráta finanční nezávislosti si vybírají svou daň a ona s Leandrem se začínají odcizovat. Konečná rána přijde ve chvíli, kdy Leander přizná, že má jinou ženu a odstěhuje se do svého bytu nad barem, který vlastní.

Alia je postavená přímo před drsnou realitu. Stará se o dcerku, má před sebou závěrečné zkoušky, na které není schopna se naučit a do toho prožívá naprostý šok z Leandrova odchodu. Hroutí se, stává se z ní troska a záchranou nejsou ani dobré kamarádky, ani sympatický soused, který se právě nastěhoval do vedlejšího bytu. Dokud ovšem neřekne kouzelnou větičku: Poradí Alii, aby za svou lásku bojovala.

Alia se začne chovat, jakoby se nic nestalo. Chodí za Leandrem domů, plánuje společné chvíle s ním a s dcerkou, dělá všechno proto, aby zachránila vztah. Jenže to dělá až s fanatickým přesvědčením, že Leandrův nový vztah neexistuje a že se k nim vrátí. Jakoby to byla jen taková malá pauza…

Jelikož jsem (naštěstí) sama podobnou situaci nezažila, nedokážu posoudit, nakolik je chování Alii běžné. Faktem je, že se mi místy její podlézání Leandrovi až hnusilo a souhlasila jsem s jejími kamarádkami, když jí ho rozmlouvaly. Knížka mě nadchla právě v tom, že ukazuje drsnou realitu života. Neexistuje žádná romantika, žádný dokonalý pár. Alia postupně zjišťuje, že zdánlivě skvělé partnerské vztahy jejích kamarádek mají rovněž své trhliny a že všude „je něco“. Pozná, že její problém je naprosto banální oproti boji s alkoholismem, že by měla být vděčná za to, že má krásnou zdravou dceru, protože někteří to štěstí nemají, a že nevěra ve vztahu není zase tak ojedinělá.

Není to jen příběh Alii, přestože je ústřední. Poznáváme spolu s ní i její kamarádky a jejich vtahy a každý je svým způsobem originální, ale naprosto reálný a totožný se skutečnými vztahy a jejich problémy. Není zde žádné přikrášlení, přehánění, či fantazie. I když se jedná o smyšlený příběh, autorka popsala život takový, jaký je, a to se mi na tom velmi líbilo. Navíc to pojala velmi čtivou formou, takže když už knihu otevřete, nedokážete ji odložit. Fascinovaně čtete řádku po řádce Aliiny životní eskapády, soucítíte s jejími kamarádkami a věřím, že se možná i v některé z nich sami poznáte.

Postavy jsou popsány nenásilnou formou, bez zdlouhavých popisů, ale naprosto dokonale. Chápete, jak se kdo cítí, jakou má povahu, co je pro něj důležité.. Zkrátka máte pocit, že se jedná i o vaše kamarádky a jejich partnery a že je znáte od školky…

Kdo hledá reálný román o životě a nechce žádnou romantiku, tomu rozhodně román Když je láska slepá doporučím. Ostatně i název naprosto vystihuje, o čem kniha je. O tom, že když se zamilujeme, mnohdy přehlížíme, nebo dokonce nechceme vidět chyby toho druhého a předstíráme, že je náš protějšek dokonalý. takový, jakého ho my sami chceme mít!

Hodnocení: 5/5

0 odpovědí na “Recenze: Luisa Bureschová – Když je láska slepá”

1. Kniha nevyzerá zle ale asi by mi vadilo chovanie hlavnej hrdinky. Neuznavam to a milsi by mi bol asi iný štýl boja ale ja nie som autorka. Každopádne to aspoň nie je ten červený typ milujem nemilujem miluje ma nemiluje ma