Recenze: Lilja Sigurdardóttir – V pasti

V pasti se ocitá mladá žena a maminka – Sonja. Po složitém rozvodu s autoritativním Adamem se dostává do dluhů a velké finanční tísně, ze které jí nečekaně nabídne pomoc Adamův advokát. Sonja ji přijme, protože jí to přijde jako zázrak v situaci, ve které se ocitla. Netuší, že se tak chytne do pasti, ze které nebude cesta ven. Navíc se Adam postará, aby syna viděla jen dva víkendy v měsíci. To přece žádná normální matka nemůže vydržet…

Nakladatelství: Leda
Počet stran: 312

Autorku Lilju Sigurdardóttir jsem až dosud vůbec neznala. Zaujalo mě však její příjmení, které mi připomnělo její slavnější kolegyni. Proto jsem se rozhodla, že dám krimirománu V pasti šanci, i když bych si jinak knihu o matce pašující drogy vůbec nevybrala. A udělala jsem rozhodně dobře.
Už od prvních řádků jsem se do knihy okamžitě ponořila a i já se ocitla v její pasti. 🙂 Sonja je nesmírně sympatická mladá žena, která sice dělá nesmírně nebezpečnou práci, ale ne z vlastní vůle. Přesto se chová velmi zodpovědně a pracuje s rozvahou a já se přistihla, že ač bych normálně na pašeračku drog hleděla skrz prsty, jako na toho nejhoršího z nejhorších, nyní jsem hlavní hrdince fandila, držela jsem jí palce a při každém příletu na letiště se zavazadlem plným drogy jsem ani nedýchala, jak jsem se bála, aby ji nechytili.
Sonja se rozvedla s Adamem poté, co jejich vztah začal skřípat a ona našla útěchu v náruči Adamovy kolegyně z práce. Sama nevěděla, zda více inklinuje k ženám, či mužům, ale její vztah s Aglou se zdá být srdečný a pevný. I když je podivné, že toho jedna o druhé příliš nevědí. Především Sonja svou skutečnou práci pečlivě tají a to i před Aglou a vydává se za majitelku softwarové firmy.
Sonja touží po tom, aby nashromáždila dostatek peněz, mohla se vyhrabat z dluhů a měla dost peněz na to koupit si malý domek a dostat zpět do své péče syna Thomase. Ten je každý víkend s matkou maximálně šťastný a trpí, když se musí vrátit k otci. Nechápe důvody, které ho od matky oddělují. Dostat se z této pasti je velmi nebezpečná záležitost a vyžaduje plno důvtipu i odvahy. Zatímco se nad Sonjou a jejím pašováním stahuje smyčka v podobě celníka, který začíná tušit, Sonja vymýšlí plán, jak se proradného právníka a jeho kumpánů zbavit.
Kniha V pasti je velmi, ale opravdu velmi napínavá, i když se tam nejedná o napětí v podobě nějakého tajemství. Spíše trneme hrůzou, když Sonja překračuje hranice, prochází celní kontrolou, když je ohrožena ona, ale i její blízcí… Autorka střídá krátké kapitolky, ve kterých sledujeme nejen Sonju, ale i život a práci podezřívavého celníka, Adama a malého Thomase, také Sonjinu přítelkyni Aglu a její trable s podvody v bance, do kterých se zamotala.
Popravdě řečeno, právě příběh Agly jsem úplně nepochopila, proč byl do knihy zařazen. Chápu, že tam nějakým způsobem rovněž figuruje Sonjin exmanžel Adam, ale proč to motat do tohoto příběhu? Vzhledem k tomu, že krimironám V pasti je prvním dílem chystané trilogie, předpokládám, že se více dozvíme v dalších dílech. Nyní se musíme spokojit s přibližně uzavřeným případem, kde však nezjistíme, co bude s Aglou dál. Také závěr Sonjina boje o svobodu a záchranu syna je uzavřen, ale s velkým otazníkem na konci. Autorka příběh uzavřela, přesto si ponechala pomyslná zadní vrátka k pokračování. Proto se už teď nemohu dočkat, až budu další díl držet v ruce a doufám, že to nebude dlouho trvat.
Krimiromán V pasti bych si svým tématem běžně nevybrala, ale jsem ráda, že jsem mu dala šanci. Příběh byl napsaný velmi dobře, svižně a četl se s nesmírnou lehkostí. Postavy byly dobře propracované a dokázaly chytit za srdce, i když každá jiným způsobem. Sonja se mi jako hlavní hrdinka moc líbila a byla mi sympatická její odvaha i rozvaha, s jakou špinavou práci vykonávala. Přesto mi některé kroky přišly překotné a naivní, což se také potvrdilo.
Jak už jsem psala výše, nemůžu se dočkat dalšího dílu, protože i když téma pašování drog vůvec není mým koníčkem, tato kniha mě chytila od první stránky a přečetla jsem ji v podstatě na jeden zátah. Nešla zkrátka odložit.

Hodnocení: 89%

Knihu V pasti můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Leda.

0 odpovědí na “Recenze: Lilja Sigurdardóttir – V pasti”