Recenze: Laura Walden – Skrýš na konci útesu

Počet stran: 400
Dona opustila Skotsko, protože jí připadalo těsné, a usadila se v Londýně. Teď se plná výčitek vrací na pohřeb rodičů, kteří měli podivnou nehodu. Dědictví – zámek a palírna whisky – je pro ni těžké břímě a Dona váhá, zda vše prodat, anebo zachovat. Mistr palírník Alister ji od prodeje odrazuje, zatímco bývalý snoubenec a rodinný a podnikový právník Gordon ji k němu nutí, každý s odlišným motivem. Komu má důvěřovat?
Skrýš na konci útesu je román pro ženy z nakladatelství Alpress. I když je takto prezentován a ústřední zápletkou je láska – jedna žena, dva muži a jen jeden je ten pravý – ve skutečnosti si myslím, že by tento román mohl oslovit i muže. Není totiž jen o lásce a není v něm příliš romantických scén. Spíše je plný zajímavých scén z prostředí rodinné skotské palírny, nekalých čachrů jednoho z nápadníků a napínavého čtení o tom, jak to s palírnou dopadne.
Vedle sebe běží dva příběhy, které se až na pár výjimek střídají po kapitolách. První nás zavádí do současnosti, do městečka Portree a seznamuje nás s hlavní hrdinkou Donou, dědičkou rodinné palírny whisky. Druhý příběh nás přivádí do stejného města, ale do roku 1919. Ukazuje životní osudy Doniny prababičky Mairie, která je považována za černou ovci rodiny, neboť údajně uprchla s milencem a ponechala doma manžela a malého synka. My však víme od samého začátku, že se stalo trochu něco jiného, než se v Donině rodině traduje. Tím, že autorka tuto zápletku prozradila hned na začátku – což jsem opravdu nepochopila proč – nás připravila o závěrečné překvapení. Jestli mě tedy na knížce něco zklamalo, pak právě toto.
Až na výše uvedenou výčitku musím knížku hodnotit velmi kladně. Postavy jsou vykresleny velmi dobře, jejich jednání je emotivní a stejně působí i na čtenáře. Přestože mi u čtení neukápla ani slza, byl příběh skutečně velmi silný, poutavý a místy i dramatický. Spíše než smutek ve mně vyvolával beznaděj a obavy o osud hlavní hrdinky a palírny. Jeden z nápadníků totiž byl pěkný vykuk a Doně hrozilo, že o rodinný podnik přijde. Díky tomu jsem se do knížky velice rychle začetla nedokázala ji odložit. Četla jsem prakticky každou volnou chvilku a musím říci, že i když takové knížky běžně nevyhledávám a Skrýš na konci útesu jsem četla především díky tomu, že již vím, jak autorka píše, příběh mě zcela pohltil a moc se mi líbil.
Díky tomu, že byl děj velmi akční, napínavý a prostředí palírny whisky přinášelo nové poznatky o výrobě tohoto nápoje, mohla by být kniha zajímavá skutečně i pro muže. Zprvu zcela předvídatelný děj se totiž uprostřed značně zamotal a nic nebylo takové, jak se zdálo zpočátku. Pokud tedy máte rádi příběhy, kde hraje roli rodinné tajemství, tzv. kostlivci ve skříni a kde si hlavní hrdinové hledají novou životní cestu, aby si dokázali, že mají na víc, než je jim předurčeno osudem a postavením rodiny, určitě po knížce sáhněte.

0 odpovědí na “Recenze: Laura Walden – Skrýš na konci útesu”