Recenze: Kristina Hlaváčková – Podsvětí. Artefakt

Krásný den!
Dnes mám pro vás opět recenzi od známé autorky detektivek Veroniky Černucké. Recenzi na Artefakt už jste sice na mém blogu mohli číst, ale dva čtenáři, znamená dva různé názory a dva různé pohledy. Takže neváhejte a přečtěte si i Veroničinu recenzi. 🙂

„Podsvětí – Artefakt“ je akční fantasy z pera české spisovatelky Kristiny Hlaváčkové. Hlavní hrdinka působí na první pohled jako uťápnutá šedá myška, ale okolnosti ji donutí, aby v sobě objevila netušené schopnosti. Sam bude čelit nepřátelům ze světa lidí i Podsvětí. Její příběh vás vtáhne do děje a vy jí budete držet palce, aby přežila.

Podsvětí – Artefakt – napínavá fantasy s nádechem detektivního příběhu vás nenechá klidnými. Proč se někdo pokouší zabít Sam Barnetovou? Navíc když jsou okolnosti útoků přinejmenším podivné. Natolik podivné, že Sam začíná pátrat na vlastní pěst. Zjišťuje, že za jejími eskapádami stojí jeden hodně zvláštní Artefakt, jedno nečekané tajemství jménem magie. Ocitá se v netušených zákoutích tajemného Podsvětí a začíná kličkovat mezi jeho půvabem i nástrahami. Ale ani v boji o život Sam nešetří cynismem a osobitým humorem…

Kristina Hlaváčková (1979) není ve světě literatury žádným nováčkem. Debutovala před dvěma lety knihou „Čarodějka“ z fantasy série „Dračí oči“. Novinku vydává Grada Publishing a vše nasvědčuje tomu, že jde o první díl zamýšlené série. Hlavní hrdinkou románu je šestadvacetiletá Sam, která na první pohled vypadá jako naprosto obyčejná dívka. Je drobná, nenápadná a v davu ji snadno přehlédnete. My se s ní poprvé setkáme ve chvíli, kdy v Praze narazí na svého bývalého snoubence, o kterém si myslela, že je sedm let mrtvý.

Snoubenec prchá zalidněným městem před bandou zabijáků a Sam se připlete do přestřelky, při které je ošklivě zraněná. Umírající snoubenec jí vtiskne do dlaně tajemný předmět a požádá ji, aby ho předala jistému člověku. Poraněná dívka skončí v nemocnici a během dalších hodin se začnou projevovat její nadpřirozené schopnosti. V „Podsvětí – Artefaktu“ se prolíná náš svět se světem nadpřirozených bytostí a Sam se pomalu dozvídá, co je vlastně zač a co všechno dokáže.

Dívčin bratr policista se pouští do pátrání po pachatelích a Samanty se ujímá její záhadný strýc. Vlastní příběh začíná tehdy, když dívka objeví vstup do Podsvětí. Podsvětí se nachází pod Prahou a slouží jako útočiště pro všechny možné potvory, které znáte z pohádek, mýtů a hororů. Hlaváčková využila známé motivy a předělala si je po svém, což ve výsledku působí inteligentně a zábavně. Všechna dobrodružství sledujeme z pohledu Samanty, ačkoliv autorka od začátku až do konce používá pouze er – formu.

Samanta je vtipná, správně přidrzlá a za její slovník by se nemusela stydět leckterá puberťačka. Repliky jsou ostré, jízlivé a vám nebude dělat problém se s ní ztotožnit. Hlaváčkové sedí popisy a její líčení toho, jak to vypadá a chodí, v Podsvětí, je naprosto úchvatné. Hlavní dějová linka se týká pátrání po takzvaném artefaktu, který oplývá nebývalou silou. Některé věci je možné předvídat, ale i tak na vás čeká řada překvapení.

Pokud máte rádi fantasy nebo vám sedí hrdinky s proříznutou pusou a ostrými lokty, pak budete s touto knihou naprosto spokojení.