Recenze: Kristina Hlaváčková – Podsvětí. Artefakt

Fantasy s kriminálním nádechem z prostředí Prahy a jejího „Podsvětí“. Mladá dívka Sam se potýká s osobními problémy, když do ní vrazí bývalý snoubenec, který má být již sedm let po smrti. jak je možné, že se najednou objevil v Praze živý? A proč po něm jde banda padouchů a snaží se ho zabít? Jdou po zdánlivě obyčejném noži, který v rychlosti Sam svěří?
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 352
Proč se někdo pokouší zabít Sam Barnetovou? Navíc když jsou okolnosti útoků přinejmenším podivné. Natolik podivné, že Sam začíná pátrat na vlastní pěst. Zjišťuje, že za jejími eskapádami stojí jeden hodně zvláštní Artefakt, jedno nečekané tajemství jménem magie. Ocitá se v netušených zákoutích tajemného Podsvětí a začíná kličkovat mezi jeho půvabem i nástrahami. Ale ani v boji o život Sam nešetří cynismem a osobitým humorem…
Od Kristiny Hlaváčkové jsem před pár lety zaregistrovala fantasy trilogii Dračí oči. I když jsem ji zatím nečetla, mám ji na seznamu knih, které si určitě chci pořídit a přečíst. A poté, co jsem přečetla její novinku Artefakt, po tom toužím o to víc. Dostala jsem ji jako recenzní výtisk od nakladatelství Cosmopolis, za což moc děkuji!
Hlavní hrdinkou této fantasy byla Alexandra, druhým jménem Sam. Někdo jí říkal Alex, někdo Sam, ale bylo to dostatečně vysvětleno a tak se jména nepletla. Sam je mladá dívka, která byla čerstvě opuštěna svým snoubencem – těsně před svatbou. Bloudí Prahou a aby toho nebylo málo, vrazí do ní muž – její další bývalý snoubenec, který už má být sedm let po smrti. Sam se za ním vydá, aby se přesvědčila, že viděla dobře. Nemýlila se! Peter je živý, ale ne na dlouho. Spolu s ním se Sam během chvilky dostane do honičky s padouchy, kteří jim oběma usilují o život. Peter je postřelen, ale než zemře, stihne jí předat předmět, který pachatelé chtějí – nůž. Sam ho má opatrovat a pomoc má hledat u číšníka z pražské Krčmy – Alberta. Sam s nožem prchá, ale je rovněž postřelena a navíc spadne zraněná do řeky. Naštěstí přežije, ale nůž zmizí kdesi ve vodách Vltavy.
Aby toho nebylo málo, pachatelé o ztraceném noži neví a dále jí usilují o život. A tak se Sam vydá za Albertem, aby jí vše vysvětlil. Během krátké chvíle se ocitne v Podsvětí – fantastickém světě, který se v několika patrech ukrývá pod Prahou a v němž žije mnoho fantastických tvorů z různých bájí a legend, které můžeme znát, ale i těch, které Kristina Hlaváčková sama vymyslela.
Zpočátku se kniha tvářila jako běžný kriminální příběh, s klasickým postupem ve vyšetřování. Jen s tím rozdílem, že tu a tam vzduchem létaly kouzla a magické předměty. Sam má navíc pohnutou minulost. Kromě jiného žila nějakou dobu v Japonsku, kde se od mistra Haru naučila bojovému umění a míchání léčivých lektvarů. V tom všem byla knížka velmi originální, zajímavá a okamžitě mě vtáhla do děje.
Následující dvě třetiny pak Sam prožila téměř celé v Podsvětí. V tajemném světě, který se ukrývá pod Prahou a kde má najít vysvětlení na Peterovu podivnou smrt před sedmi lety, i důvod, proč po ní pachatelé stále pátrají a usilují jí o život.
Podsvětí bylo vykresleno opravdu fantasticky, a teď to nemyslím jen díky tomu, že se jedná o fantasy příběh. Svět, který autorka stvořila, mě lákal tím, že se ukrýval v podzemí, v obrovských jeskyních, existovaly tam útulné domky a pokojíčky, lidé neteční, zlí, ale i ti dobří, které bych klidně ráda potkala osobně. Zkrátka v Podsvětí Kristiny Hlaváčkové se mi nesmírně líbilo.
Co mě přimělo dát o něco nižší hodnocení je nevyváženost příběhu. Přišlo mi, že se nejprve autorka věnovala pouze vyšetřování a pak najednou skočila do Podsvětí a jen jednou se vrátila na pár stránkách k tomu, co se dál děje v reálné Praze a jak postupuje vyšetřování. Chápu, že o to v příběhu až tak moc nešlo, ale způsobilo to právě onu podivnou nerovnováhu.
Navíc závěr byl ukončen tak, že nebylo vše dostatečně vysvětleno a tak si nejsem jistá, zda to byl úmysl, pak bych z toho opravdu nebyla příliš nadšená, nebo si autorka nechává zadní vrátka pro pokračování příběhu. Osobně bych pokračování opravdu uvítala a pokud bude, tak se na něj už nyní velmi těším.
Pokud rádi čtete urban – fantasy, pak tuto knihu vřele doporučuji. Budete se dobře bavit a knížka vás rychle vtáhne a nedovolí vám ji odložit. Kristinu Hlaváčkovou si píši na seznam oblíbených autorek a rozhodně se podívám po zmiňované trilogii.
Hodnocení: 3/5
Knížku zakoupíte zde. 🙂

0 odpovědí na “Recenze: Kristina Hlaváčková – Podsvětí. Artefakt”

1. Výborná recenze 🙂 Kniha mě docela zaujala, ale četla jsem autorčinu prvotinu Dračí oči a ta mě vůbec nebavila. Tahle kniha ale vypadá zajímavě a třeba se autorka mezitím vypsala 🙂 Takže šanci jí dám 🙂

2. Ke knize jsem přistupoval s opatrností, přeci jenom poslední dobou utočí nová fantasy série z každého rohu. Ale tahle kniha je fakt dobrá. Dobře se čte, nemá hluchá nezáživná místa. Zajímavá hlavní postava a umístění příběhu do Prahy. Přečetl jsem ji za 2dny a kdybych nemusel spát tak i dříve 🙂