Recenze: Cynthia Swanson – Knihkupkyně

Jaký je nejideálnější příběh pro skutečného milovníka knih? No přeci ten, který se odehrává v bezprostřední blízkosti knih, např. v knihkupectví. A právě takový je román z nakladatelství Omega, který napsala spisovatelka a desigérka Cynthia Swanson – Knihkupkyně.

Nakladatelství: Omega
Počet stran: 320
Hlavní hrdinkou této čtivé oddechovky je Katharyn, které od malička neřekne nikdo jinak, než Kitty. I když se jí již blíží čtyřicítka, je stále svobodná. Žije v malém bytě jen se svým kocourem Aslanem a pracuje v knihkupectví U Dvou sester, jehož je spolumajitelkou. Druhou majitelkou je její věrná kamarádka, se kterou si říkají sestro. Jmenuje se Frída a stejně jako Kitty je stále svobodná a žije jen pro knihkupectví.
Kittin život plyne poklidně, až do jedné noci, kdy se jí zdá o tom, že je manželkou hodného Larse a má dvě malé děti. Je paní ve velkém domě a její muž je úspěšný podnikatel. Kitty se tento život velmi líbí a hlavně má pocit, že jméno Lars jí něco říká. Začne proto pátrat ve své minulosti. Zjistí, že stejně se jmenoval muž, se kterým měla kdysi schůzku přes inzerát. A který na společné rande nedorazil. Zdálo se jí tedy o tom, jak by její budoucnost vypadala, kdyby Lars přišel?
Mám ráda knihy, ve kterých se střídají časové roviny. Vlastně takové příběhy čtu úplně nejraději ze všeho. Nikdy jsem však nečetla knihu, ve které by se odehrávaly dva příběhy vedle sebe a dělilo je pouhých pár měsíců. Kitty si dál žije svůj svobodný téměř bezstarostný život na podzim roku 1962, zatímco ve snech stále dokola navštěvuje „svůj“ velký dům a prožívá zcela jiný – rodinný život odehrávající se o pár měsíců později. V tom životě má vše, po čem dříve toužila. Velkou rodinu, milujícího pozorného manžela, služebnou, velký dům… ale také velké starosti, protože nic není tak růžové, jak se zdá.
Musím ocenit nápad autorky, protože je bezesporu velmi originální. Je úžasné sledovat, jak může jedna žena prožívat dva životy. Jak se prolínají, objevují se shody a jak se do obou životů noří stále hlouběji, až ztratí pojem o tom, co je sen a co realita. I když konec byl celkem předvídatelný, knížku jsem si užívala. Tušila jsem sice, jak to vlastně celé je, ale líbilo se mi to poklidně plynoucí vyprávění a možnost sledovat, jak by vypadal život jedné ženy, kdyby se nestalo to, co se mohlo, či mělo stát. Líbilo se mi, jak Kitty objevuje, že každá mince má dvě strany a že ne všechno, co ve skutečnosti vypadá ideální, takové opravdu je. V každém životě máme nějaké starosti a je jen na nás, jak se s nimi popereme, nebo se s nimi naučíme žít.
Knížka byla napsána velmi čtivě a svižně. Chytla mě od samého začátku a téměř jsem se nemohla odtrhnout. I když to bylo na mě trochu více romantické, líbilo se mi to. Toto téma by totiž mohlo být klidně pojato i jako drsný psychologický román. Autorka však zvolila mírnější formu a tak udělala ze své knihy sympatickou oddechovku. Postava Kitty přirostla k srdci a moc se mi líbila. Možná i proto, že v mnohém mi připomínala mě samotnou. Hlavně ve své „roli“ Katharyn a především jako matka.
I když bylo nakonec téma knihkupectví a knih jen okrajové (vlastně to byla takové příjemná kulisa), jsem ráda, že část románu se v něm odehrávala. Ráda o životě mezi knihami čtu a díky tomu má ode mě kniha další plus. Rozhodně román Knihkupkyně doporučím všem, kdo mají rádi romantické příběhy, společenské romány, ale i romány lehce psychologické.
Hodnocení: 87%
Knihu Knihkupkyně si můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Omega, nebo knihy Dobrovský.cz

0 odpovědí na “Recenze: Cynthia Swanson – Knihkupkyně”

1. To je pravda, zbožňujem príbehy v ktorých hlavná hrdinka tiež miluje knihy, preto milujem aj Krásku a zviera! Tento príbeh vyzerá zaujímavo, ani ja som nečítala nič, v čom by sa prelinali časy tak blízko seba. Škoda ze to teda nemá nejaký prekvapivý záver

2. Knihu jsem nedávno četla a musím říct, že mě velmi příjemně překvapila. Nejedná se přímo o romantickou knihu, byla jsem ráda za psychologickou linku a souhlasím, že knih tam mohlo být více. :))

3. Také mám ráda prolínání časových rovin, zvláště podobné stylu Coriny Bomann, a o této knížce uvažuji poměrně dlouho, jen jsem se jí zatím trochu bála, protože příliš psychologické knížky moc ráda nemám, ale po tvém doporučení o ní zase začínám vážněji uvažovat 🙂