Recenze: Christina Laurenová – Spolubydlící

Co všechno se může stát, když se dívka platonicky zamiluje do neznámého muzikanta? A co když se s ním pak seznámí, pomůže mu získat práci snů a jejich vztah přeroste v něco víc? A je to opravdové nebo pouze fingované jako jejich sňatek?

Název: Spolubydlící

Autor: Christina Laurenová

Počet stran: 352

Nejnovější román známé spisovatelky Christiny Laurenové s názvem Spolubydlící se stal bestsellerem a předlohou pro hollywoodské filmové zpracování. Přestože se jedná o první knihu, kterou jsem od této spisovatelky četla, udělala na mě velký dojem, a to zejména svým podmanivým dějem, který je vlastně velmi realistický a o to víc mě bavil.

Hlavní postavou je mladá žena Holland Bakkerová s bytem na Manhattanu a nenáročnou asistentskou prací v divadle. Jejím největším snem je stát se uznávanou spisovatelkou, k čemuž má i potřebné vzdělání, jenže se nějak nemůže ve své tvorbě pohnout z místa. A tak svůj čas zabíjí prací, která ji nic nepřináší a má ji vlastně jako privilegium díky svému milovanému strýčkovi, který je ředitelem divadla. Její každodenní radostí je pak poslouchat pouličního kytaristu ve stanici metra na Padesáté ulici, která ovšem vůbec není na její přímé trase do práce. Jenže ON má tak uhrančivé zelené oči a neodolatelný irský přízvuk.

Když Holland pomůže shodou okolností získat Calvinovi jeho vysněnou práci a vzdá se kvůli němu své svobody, jedná se zpočátku jen o obchod. Jenže postupem času se ti dva začnou doopravdy sbližovat a musí společně čelit řadě testů a pohovorů s imigračním úřadem, jelikož Calvin nebyl ve Státech legálně a k získání práce v divadle mu pomohl právě sňatek s Holland. Jak může dopadnout urychlené soužití dvou neznámých lidí? Je Holland schopna unést svou oběť? Jsou Calvinovy city pravé? To vše se dozvíte po přečtení tohoto romantického příběhu.

Knihu hodnotím velmi pozitivně, celý příběh mě nesmírně bavil a působil opravdově, žádná přeslazená a předvídatelná romantika. Autorka hodně pracuje s city a vnitřními pocity hlavních hrdinů, což dodává celému příběhu ten správný šmrnc.

Hodnocení: 8/10

Knihu Spolubydlící zakoupíte na stránkách nakladatelství Jota, kterému děkuji za recenzní výtisk.