Recenze: Chris Carter – Dvojitý kříž

Robert Hunter je vynikající detektiv, který dostal již mnoho zločinců. Díky psychologickému vzdělání se dokáže zločinci dostat „do hlavy“ a snadněji ho tak odhalit. Navíc má něco jako šestý smysl, což oceňuje i jeho nadřízený. Když se však objeví mrtvola, která má na zátylku vyřezaný dvojitý kříž, rozhodně mu není do smíchu. Vrah, který se takto „podepisoval“ byl totiž již dopaden a popraven. Vstal snad z hrobu?

Nakladatelství: BB/art
Počet stran: 342
Rok: 2013

Na Chrise Cartera a jeho thrillery sleduji skvělé odkazy už hodně dlouho. Nedávno mu dokonce naplno propadla má kamarádka. Nějak jsem nechápala to nadšení a touhu její i spousty dalších lidí, mít okamžitě doma všechny knihy autora a co nejdřív se do nich pustit. Když jsem měla nedávno cestu do Levných knih, věděla jsem, že se tam občas jeho knihy objeví v levnější brožované variantě. A protože já mám na paperbacky slabost, zkusila jsem si jednu z knih koupit. Pravdou je, že měli v tu dobu opravdu jen tu jednu, naštěstí to byl první díl série s názvem Dvojitý kříž.
Dlouho jsem ji doma neschovávala a hned se do ní pustila. Thrillery čtu ráda, ale ne pravidelně. V podstatě hodně střídám žánry a thrillery vnímám jako literaturu, která mě strhne a já se opravdu hodně rychle a silně začtu a knihu nedokážu odložit. A přesně toto Carter splnil. Začetla jsem se tak rychle, ani jsem nevěděla jak. A četla jsem snad i za chůze po bytě. V posteli, na gauči, ve vaně. Zkrátka pořád. Nedokázala jsem se odtrhnout a za dva dny jsem měla přečteno. A to jsem doufala, že mi knížka vydrží na celý víkend. 🙂
Robert Hunter byl hodně velký sympaťák. Detektiv, který má sice spoustu dobrých vlastností, ale také spoustu těch špatných. Nebyl to žádný andílek, ženy střídal, jak se mu líbilo a rozhodně se netoužil vázat, aby ho žena a rodina neomezovaly v práci a nevytvářely slabinu, na kterou by se vrazi, které honí, mohli zaměřit.
Když začal vyšetřovat případ, který zřejmě spáchal stejný pachatel, který byl zatčen již před lety, působilo to více než děsivě. Robert však tušil, že tehdy byl zatčen špatný pachatel. Muž, který se tehdy k vraždám přiznal a zemřel za ně, byl více než pochybný. A Robert na to upozorňoval včas, nebyl však vyslyšen. A nyní je vrah zpátky. Proč až nyní? Proč si dal dva roky pauzu, aby znovu rozpoutal zlo? A navíc jede v zaběhlé rutině. Zdá se totiž, že si oběti vybírá zcela náhodně, bez jakéhokoli spojení.
Robert se opět marně snaží přijít na to, kde je pojítko mezi mrtvými, a kde se skrývá motiv vraha. Pomáhá mu v tom nový mladý kolega, který se stejně jako Robert vyšplhal na svou nynější pozici zázračně rychlým způsobem. Zdá se, že tyto dva geniální mozky musí vraha dopadnout během pár dní. Jenže tomu tak není. Kdo se skrývá za vychytralým sériovým vrahem? Co je to vlastně za člověka?
Dvojitý kříž byla opravdu hodně drsná a napínavá kniha, která mě naprosto pohltila od samého začátku. Měla v sobě všechno, co od brilantního trhilleru očekávám a rozhodně už chápu ty touhy ostatních čtenářů. I já si chci co nejdříve doplnit celou řadu, jen tuším, že sehnat ji v paperbacku bude asi hodně obtížné…
Dvojitý kříž má spád, napětí, drsnost a především vychytralého vraha, na kterého se musí jít po psychologické stránce a to se mi hodně líbí. Mám ráda psychologické thrillery a tento je z poloviny takový, proto mě také tak zaujal. Rozhodně ho doporučím jako odpočinkové a silně návykové čtení na víkend, svátky anebo dovolenou, protože od tohoto se neodtrhnete, tak si na Carterovy knihy vyhraďte hodně času. 🙂

Hodnocení: 93%

0 odpovědí na “Recenze: Chris Carter – Dvojitý kříž”