Recenze: Alan Russel – La Loba

Komplikovaná zápletka, řada šokujících překvapení, skvělý autorský styl a atraktivní kulisy. To je jen pár věcí, kvůli kterým byste si měli La Lobu přečíst. Pokud jste žena, měla byste vědět, že La Loba znamená Vlčí ženu, která je symbolem síly a nezničitelné energie. La Loba je unikátní v tom, že obsahově jde o mrazivý psychothriller a stylisticky o krimi ve stylu drsné americké školy.

Nakladatelství: Kniha Zlin

Počet stran: 367

Američan Alan Russel (1956) patří k předním autorům tzv. mystery novels, což jsou napínavé příběhy s prvky nadpřirozena. Russel pracoval desítky let v cestovním průmyslu a své zkušenosti zúročil v řadě svých knih. Ty si získaly velkou oblibu mezi čtenáři i literárními kritiky. „La Loba“ je první autorova česky vydaná kniha a je zřejmé, že se tu setkáváme s nebývalým talentem. Russel je skvělý vypravěč a pod jeho rukama ožívají nejen postavy, ale i místa a pradávné mýty. Jeho dialogy jsou neuvěřitelně živé a k charakterizaci postav mu postačí jen pár trefných vět.

Nevím, zda je to úmysl, ale jeho psaní připomíná kulometný styl detektivkářů z americké drsné školy. Russel se s ničím nemazlí, zbytečně se nevykecává a jde rovnou k věci. V praxi to vypadá tak, že dvě tři kapitoly u Russela by jiným autorům vystačily na celou knihu. A to přitom neošidí ani popisy budov či líčení přírody. Russel geniálně spojuje cynismus se sentimentem a jeho vyprávění ocení muži i ženy bez rozdílu věku. Recenze chválí pozornost, kterou Russel věnoval Aljašce, ale nebojte se, že by to bylo samoúčelné a odvádělo to od detektivní zápletky.

Magická Aljaška zde funguje jako místo, kde se v rozmezí tří let ztratily dvě mladé ženy. Elese zmizela během líbánek a její manžel Greg trvá na tom, aby po ní policie okamžitě vyhlásila pátrání. Seržant Hamilton mu tak docela nevěří a o jeho verzi událostí má jisté pochyby. O tři roky později zmizí Nina, snoubenka významného milionáře. Po Nině začne pátrat její milý i Greg s Hamiltonem a čtenář absolutně netuší, komu z nich může věřit. Hlavní postavou příběhu je Nina, která se ocitá v divočině s někým (či něčím), kdo (nebo co) už přesně ví, k čemu mladá žena poslouží. Folklor se mísí s racionální detektivkou, a i když tu není nouze o věci mezi nebem a zemí, vysvětlení je logické a reálné.

Nina se snaží přežít a v jedné chvilce se rozhodne, že si bude říkat La Loba, Vlčí žena. La Loba je podle pověstí prapůvodní divoška, která žije v souladu s přírodními živly a všemi tvory. Nina se pokouší o návrat do civilizace a k tomu jí má pomoci určitým specifickým způsobem Elese. Naprosto dechberoucí jsou pasáže o životě v drsné Aljašce, kde je nejbližší chatrč desítky kilometrů daleko. Z každé stránky čiší zlo a vy nevíte, kdo (nebo co) je jeho původcem. Některé pasáže jsou až hororové, a co se týče detektivní linie, čeká na vás několik parádních překvapení.

Russel není žádný snílek a moc dobře ví, že největší hrůzy nepáchá příroda, ale člověk. Jeho postavy se často ocitají v mezních situacích a musí se rozhodnout, jak se zachovají. Téměř každý tu řeší dilema, co všechno je ochotný udělat pro své přežití a pro své dobro. „La Loba“ je silný příběh, který se vám zažere pod kůži a na který budete myslet ještě hodně dlouho. Zřejmě budete doufat, že „La Lobu“ někdo natočí jako film, a rozhodně si budete přát, aby Russelovi u nás vyšlo mnohem více knih.

0 odpovědí na “Recenze: Alan Russel – La Loba”

1. Knihu jsem četla asi před měsícem a půl a byla jsem nadšená, ale je tu velké ale. Ten finálový závěr si mohl autor odpustit. Vůbec se mi nelíbil a byla to úplně jiná kniha, než jsem celou dobu četla. Přišlo mi, jako by to psal úplně jiný autor. I tak ale kniha rozhodně stojí za přečtení 🙂
    Katy

2. I hope this reply goes through and is understood. My 19-year-old daughter was helping me with a project, and happened to stumble upon your sight. She especially liked the picture of the very handsome young man holding my book. Thank you Veronika Černucká for your thoughtful review of La Loba. The book (published in English as A Cold War) was not easy to write. Over the years I had to return to the book again and again to try and make it right. What happened to Nina wasn't something easy to contemplate. To survive she had to become a different person. In this case (to paraphrase from Nietzsche) what didn't destroy her did make her stronger. I had hoped to write a sequel(s), with Nina using her survival skills to help those women in need, but I don't know if I will ever get to that. All best, Alan Russell (I receive email at alanrussellauthor@gmail.com)

3. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

Připojte se k úspěchu Spojte se s více než 4,000,000 investorů a obchodníků ze 170 zemí

227,651,647 – Otevřené obchody na eToro