Minirecenze: Carol M. Cramová – Toskánské věže

Poutavý historický příběh ve zdech raně novověkého San Giminana a rozkvétající Sieny…

Počet stran: 374

Jelikož jsem velká milovnice italského renesančního umění a Itálie vůbec, nemohla jsem si nechat ujít knihu z nakladatelství Jota, která když ne anotací, rozhodně lákala svou krásnou poutavou obálkou. Hlavní hrdinkou byla mladá žena – Sofia, manželka zhýralého neschopného obchodníka a dcera známého oblíbeného malíře. Pro svého otce tajně malovala obrazy doma ve věži, aby to její manžel nevěděl. Když otec tragicky zemře, rozhodne se Sofia převzít život do svých rukou, převleče se za chlapce a uprchne od manžela. Její kroky vedou z maličkého San Giminana do Sieny, kde žije otcův kolega malíř a vede tam svou malířskou dílnu. Sofia doufá, že jí nechá v dílně tajně tvořit, vzdělávat se a hlavně, věnovat se tomu, co miluje víc, než svobodu – tedy malířství. Všechno funguje až do doby, kdy o Sofii v roli mladíka začne projevovat zvýšený zájem syn jednoho z patronů. Jak dlouho ještě dokáže Sofia tajit svou ženskost?
Román Toskánské věže obsahuje poutavý silný příběh zakomponovaný do nádherného prostředí raně středověké Itálie. Autorka, ač je Kanaďanka, prokázala pozoruhodnou schopnost vcítit se do role malíře tehdejší doby a zachytila vše podstatné. Vdechla život nejen svým postavám, ale také těm, které rostly na malířském plátně, deskách a freskách pod rukou Sofie.
V románu nechybí láska, rodinné pouto, přátelství, nenávist, ale také chudoba v porovnání s bohatstvím a bezmocnost v době moru. Čtenář díky této knize snadno pochopí, jak tehdy žili chudí a bohatí, jakou roli měla žena a komu všemu podléhala, jaká bezmoc pramenila z toho, že veškerá práva náležela mužům.
Co mi hodně vadilo byl překlad. V knize vyprávěné er-formou se náhle nečekaně objevoval text vyprávěný samotnou Sofií (tedy ich-formou), který ale nebyl nijak označený – např. kurzívou, či oddělený od ostatního textu. Měly to být očividně Sofiiny myšlenky, které se však ještě míchaly s jejími vzpomínkami na otce a jeho moudra. Vzpomínky však odlišené byly – kurzívou. ty měla patrně na svědomí již autorka. Zbytek přikládám špatnému překladu, stejně jako nevhodně používaným nespisovným slovům, např. hadr – hadra. (Více se můžete dozvědět v mém videu na you-tube).
Toskánské věže by si měl přečíst každý, kdo miluje Itálii, renesanční umění, historické romány a romány o umělcích. Mně se rozhodně velmi líbil a doufám, že autorka nezůstane pouze u jednoho románu, ale napíše další z tohoto prostředí.
Hodnocení: 93%
Román Toskánské věže je čerstvá novinka a já ji rozhodně doporučuji. Kde ji koupíte nejlevněji se můžete podívat na Srovname.cz.

0 komentářů u “Minirecenze: Carol M. Cramová – Toskánské věže”

1. Skvelá recenzia s krásnymi fotkami Sabi! 🙂 Kniha vyzerá ozaj zaujímavo. Renesanciu mám tiež veľmi rada. Keď si predstavím príbeh v Itálii, môže to byť ozaj zaujímavé. Škoda, že je zlý preklad. :/ Dúfam, že knihu vydajú aj na Sk. Maj sa krásne a ďakujem za tip. 🙂

2. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

Kolektivní rozum – Obchodníci, kteří využívají eToro's CopyTrader™, mají o 60% větší šance na výhru

227,651,647 – Otevřené obchody na eToro