Recenze: Lenčiny katastrofy + Deník

Nedávno jsem byla oslovena, zda bych měla zájem si opět přečíst a zrecenzovat nový díl Lenčiných katastrof, tentokrát s názvem Dnes nám hraje ropucha a želva! I když se jedná o čtení pro děti a puberťáky, neodolala jsem. Lenčiny katastrofy jsou zábavné, a nejen pro hlášky, které v nich zaznívají, ale i pro kresbičky, kterými tyto knížečky doslova přetékají. Jak se mi líbil další, už pátý díl ze série?

Název: Lenčiny katastrofy – Dnes nám hraje ropucha a želva!

Autorky: Alice Pantermüllerová a Daniela Kohlová

Nakladatelství: Bookmedia

Počet stran: 162

Na stránkách této už na pohled veselé knížečky se opět setkáváme s naší oblíbenou průšvihářkou Léňou Patrmanovou, její maminkou, tatínkem a dvojčaty, kterým říká blbobráši. Nechybí ani nejlepší kamarádka Xeňa a parta Divocí králíci. Zkrátka je tu vše, co máme v těchto příbězích rádi. Tentokrát probíhá ve škole soutěž o nejlepší návrh, co by bylo dobré namalovat na plot u staveniště nové pošty. 5.B s návrhem obrázků ohrožených zvířat vyhrála. A tak má každý za úkol vybrat si jedno ohrožené zvíře, které na plot namaluje do rámečku symbolizujícího poštovní známku.

Lenka, jelikož má ráda želvy a jednu má dokonce doma, se rozhodne pro namalování tohoto zvířete. Ostatně její „Hasty“ je ohrožený druh. Každou chvíli na něj může doma někdo šlápnout, nebo o něj zakopnout. Jenže ono namalovat takové ohrožené zvíře není vůbec jednoduché…

Tentokrát se s Lenkou čtenáři dozví, jaká zvířata jsou ohrožená a hrozí jim vyhynutí, zajdou si s její rodinou a s Xeňou do Zoo a naučí se, jak malovat na plot kolem staveniště a proč jsou nebezpečné vrány na stromě.

Stejně jako u předchozích dílů jsem se neobvykle dobře bavila. Vtipné byly hlášky i kresbičky, které mě na tomhle dílku prostě baví. Knížka je totiž psána jako deník. Každá kapitola představuje konkrétní den, kdy Lenka ich-formou popisuje, proč právě dělá to a to, sledujeme myšlenkové pochody pubertální holky, při kterých se dobře bavíme, i když… Jako matka dvou capartů mám občas chuť jí proplesknout, aby se vzpamatovala a nedělala hlouposti. Na druhou stranu by to mohla být povinná četba pro rodiče. Alespoň by pochopili, kde se v hlavách jejich ratolestí berou takové „hovězí“ nápady. 🙂

Lenčiny katastrofy – Deník

A protože jsem zmínila, že mě baví i kresby v této knížce – je totiž psána tak trochu jako komiks bez okének, nemůžu nezmínit ani novinku Lenčiny katastrofy – Deník. V něm si totiž mohou vaše děti zapisovat a zakreslovat své zážitky a hlavně, krok po kroku se naučí, jak kreslit stejně, jako Lenka Patrmanová. Čárku po čárce je deník vede, jak nakreslit Lenku, její rodinu i kamarády, jak dosáhnout u kreslených postaviček určitých výrazů, nebo jak je rozpohybovat.

Jelikož kreslit umím – myslím – celkem obstojně, rozhodla jsem se, že Deník ponechám vám, mým čtenářům. Zasoutěžit si o něj budete moci již brzy, na facebookové stránce Knižní kavárny. Tak ji nezapomeňte sledovat, ať vám nic neuteče. 🙂

Hodnocení: 99%

Knížku Lenčiny katastrofy – Dnes nám hraje ropucha a želva! stejně jako Deník, zakoupíte na stránkách Bookmedia.