Recenze – Audiokniha: Bylinkové pohádky

Jelikož mám doma dvě malé děti, snažím se jim předat lásku ke knihám, tak, jako ji mně předávaly moje babičky. Bohužel ti moji dva divoši se moc k poslouchání nemají. Tedy dcera by poslouchala, ale syn nás nenechá a ve finále zlobí a neposlouchají oba dva. Dlouho jsem přemýšlela, jak to udělat, aby poslouchali pohádky, usnuli v klidu, a přitom neřádili jako Černá ruka. Až jsem jim zkusila pustit audioknihu Bylinkové pohádky. A bylo vyhráno. 🙂

Název: Bylinkové pohádky

Délka: 1 hodina 49 minut

Autor: Jana Burešová

Interpret: Jitka Schneiderová

Kategorie: Pohádky

Vydavatel: Albatros Media

Bylinkové pohádky obsahují 18 původních příběhů od Jany Burešové, které posluchače/čtenáře přenesou do světa princezen, princů, mazaných královen, ale i víl a bylinkářek. Hlavně však do světa bylinek. Každá pohádka je věnována nějaké jiné bylince, která v příběhu hraje hlavní roli. Autorka vždy vymyslela takový příběh, aby děti bylinku dobře poznaly a při tom pochopily, k čemu je která bylinka vhodná a na co pomáhá. Tím, že jsou pohádky kraťoučké, jsou lehce stravitelné i pro ty nejmenší posluchače. Dceru nebavilo poslouchat pohádky, kde musela dlouho čekat na konec. Tady se ho dočká během pár minut a v následující chvilce je opět ponořena do dalšího příběhu. To dobře udrží její pozornost, takže nezačne lumpačit a poslouchá, až usne.

Na závěr každého příběhu nechybí informace o bylince, o které se v něm mluvilo. Dětem je jednoduše vysvětleno, k čemu bylinka slouží a jak ji na louce či v lese poznají. Nechybí ani poučení z pohádky, kdy se dozví, co chtěla autorka příběhem říci. Děti se tak učí, jak se chovat k lidem kolem sebe, jak jednat v určitých situacích atd.

Bylinkové pohádky namluvila Jitka Schneiderová, která má velmi příjemný a jemný hlas. I když na mě možná až příliš uspávací. Vše četla velmi srozumitelně, měnila intonaci, jak bylo potřeba, jen závěrečné poučení by mohla čít o něco rychleji a lidštěji. Chápu, že to četla pomalu, aby děti stihly vstřebat poučení do hlavy a do krve, ale i tak… Navíc my už jsme poslouchali Bylinkové pohádky třikrát dokola, takže poučení dcera musí pochopit tak, jako tak. Však už paní Schneiderové při vyprávění téměř napovídá. 🙂

Audioknihu Bylinkové pohádky zakoupíte na stránkách Audiotéka.cz. Já a mé děti ji rozhodně doporučujeme! 🙂